بدحسابی کره‌ای‌ها ادامه دارد؟

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و کره درباره آغاز پرداخت بدهی کره‌جنوبی به ایران گفت: این کشور تا کنون وعده‌های زیادی برای پرداخت بدهی ایران داده اما هیچ کدام را عملی نکرده است.

به گزارش ایسنا، ظهر امروز عبدالناصر همتی –رییس کل بانک مرکزی- از آغاز پرداخت بدهی هفت میلیارد دلاری کره جنوبی به ایران خبر داد و گفت: فعلا مقرر شده تا این روند با پرداخت یک میلیارد دلار آغاز شود.

این خبر در حالی منتشر شده که ماه‌هاست کره‌جنوبی قرار است پول‌های بلوکه شده کشورمان را پرداخت کند و اتفاقی در این زمینه رخ نمی دهد و وعده‌های کره‌ای‌ها و انتظار ایران هر روز به فردا و هر ماه به ماه بعد موکول می‌شود.

حسین تنهایی –رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و کره‌جنوبی – در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین در این باره اظهار کرد: تا کنون اتفاق عملی در زمینه بازگرداندن پول‌های بلوکه شده ایران در کره‌جنوبی نیافتاده است آن‌ها تا کنون بدقولی و بدحسابی بسیاری کرده‌اند.

وی با بیان اینکه امروز و فردا شدن وعده‌های کره جنوبی نشان می‌دهد که نمی‌توان به آن‌ها اعتماد کرد، افزود: تا زمانی که اتفاق عملی نیافتد و واقعا آن‌ها بدهی ما را پرداخت نکنند نمی‌توان روی آن حساب باز کرد و به نظر من بهتر بود که رییس کل بانک مرکزی اساسا این خبر را فعلا اعلام نمی کرد.

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و کره‌جنوبی درباره تاثیر کاهش تحریم‌ها و بازگشت پول‌های بلوکه شده ایران در کشورهایی مانند کره‌جنوبی گفت: اگر این اتفاق به صورت عملی رخ دهد و بتوانیم تجارتمان را دوباره با کره‌جنوبی از سر بگیریم، می‌تواند تاثیر بسزایی در زمینه توسعه تکنولوژی، اشتغال‌زایی، توسعه اقتصادی و... بر ایران بگذارد و بارها به بازرگانان و تجار این کشور اعلام کرده‌ایم که نباید چشم انتظار اجازه آمریکایی‌ها باشند و با توجه به اشتراکات فرهنگی بسیاری که بین ایران و کره جنوبی وجود دارد زمینه‌های همکاری گسترده‌ای برای این کشور در ایران هست که می‌توان روی آن حساب باز کرد.

تنهایی اعلام کرد: اگر روابط تجاری وبازرگانی ایران و کره جنوبی در ادامه تقویت شود دیگر به دنبال واردات کالاها و محصولات مختلف نیستیم بلکه آن‌ها باید تکنولوژی و تجهیزات مورد نیاز کشورمان برای ساخت و تولید این محصولات را در حوزه‌های مختلف خودرویی، لوازم خانگی و... د راختیار ما قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه‌های زیربنایی و اساسی از جمله اهداف روابط تجاری ایران و کره‌جنوبی در آینده خواهد بود، خاطر نشان کرد: اوج مبادلات تجاری ایران و کره‌جنوبی به سال ۲۰۱۷ باز  می‌گردد که بیش از ۱۲ میلیارد دلار هم رسیده بود اما در حال حاضر این اعداد و ارقام بسیار کمتر و در حد چند ده میلیون دلار رسیده است.  

کد خبر: 9479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =