تعهدات سازمان به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران گیلانی پرداخت شد

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان از پرداخت بیش از ۲۲۵۰ میلیارد تومان تعهدات به بیمه شدگان و مستمری بگیران گیلانی در نیمه نخست سالجاری خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه در حال حاضر ۴۲۰ هزار بیمه شده اصلی و افزون بر ۱۳۸ هزار نفر مستمری بگیر به اتفاق افراد تبعی خود تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان قرار دارند، اظهار داشت : در نیمه نخست سالجاری بمنظور ارائه تعهدات به این گروهها، ماهانه بیش از ۲۴ میلیارد تومان تعهدات کوتاه مدت شامل ۱۶ میلیارد تومان مقرری بیمه بیکاری و ۸ میلیارد تومان انواع غرامت دستمزد و کمک هزینه و ... و بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان مستمری های بازنشستگی، بازماندگان و ازکارافتادگی پرداخت شده است که در شش ماهه سپری شده از سال بیانگر رقمی بیش از ۲۲۵۰ میلیارد تومان است.

علی حسین نژاد با اشاره به افزایش ۴۵۰۰ مستمری بگیر در شش ماهه اول سال از رشد ۳/۵ درصدی این گروه خبر داد و خاطر نشان ساخت: مبلغ پرداختی در این بخش بعنوان عمده ترین تعهد سازمانی نیز با رشدی معادل ۳۰ درصد از ۲۷۰ میلیارد تومان در هر ماه به حدود ۳۵۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی همچنین اظهار داشت : ۵۹ درصد بیمه شدگان اصلی تحت پوشش با جمعیتی در حدود ۲۴۶ هزار نفر را بیمه شدگان اجباری مشمول قانون کار تشکیل می دهند و گروه مشاغل آزاد با حدود ۷۳ هزار نفر نیز ۱۷ درصد از افراد این جامعه را دربرمی گیرد.

 حسین نژاد با اشاره به اینکه رانندگان و کارگران ساختمانی با ۵۹ هزار بیمه شده ۱۴ درصد از جمعیت هدف از بیمه شدگان اصلی را شامل می شوند، افزود : یک میلیون و دویست و چهل و یک هزار نفر از جمعیت استان گیلان تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند.

کد خبر: 905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =