پرداخت‌های نسخه الکترونیک به‌روز است

مدیر درمان تأمین‌اجتماعی استان لرستان گفت: با تمهیدات اندیشیده شده در اجرای طرح نسخه الکترونیک، پرداخت های پزشکان و مراکز طرف قرارداد دقیقا بروز انجام می شود.

به گزارش آتیه آنلاین دکتر امین بهاروند، مدیر درمان تأمین‌اجتماعی استان لرستان در خصوص اجرای طرح نسخه الکترونیک اضافه کرد: در گذشته در برخی اوقات برای پرداخت های مطب پزشکان و دیگر مراکز طرف قرارداد، تاخیر ۱۰ ماهه هم به ثبت رسیده و اما با تمهیدات اندیشیده شده در اجرای طرح نسخه الکترونیک، پرداخت های پزشکان و مراکز طرف قرارداد دقیقا بروز انجام می شود. به عنوان نمونه می توان مثال زد که اگر پزشکی حتی در ساعت ۲۳ اقدام به ویزیت بیمار کند، هزینه در ساعت ۲۴ همان روز به حساب وی واریز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در اجرای طرح نسخه الکترونیک و حذف دفترچه های درمانی،  تیم پشتیبانی بصورت ۲۴ ساعته آماده خدمات دهی و مرتفع سازی مشکلات احتمالی در حین اجرای طرح است، ادامه داد: مهم ترین مشوق اجرای طرح نسخه الکترونیک پرداخت های به‌روز است.

بهاروند افزود: اقدام پرداخت به‌روز در ارتباط با داروخانه ها نیز در دستور کار سازمان تأمین‌اجتماعی قرار دارد که با درخواست صنف داروخانه ها این پرداخت ها بصورت ماهانه انجام می شود.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از خدمات اجرای این طرح این است کادر ستادی مدیریت درمان با مراجعه به بسیاری از مراکز طرف قرارداد ثبت نام آنها در طرح  نسخه الکترونیک انجام داده اند.

وی اظهار داشت: در گذشته برخی مراکز طرف قرارداد دارای سقف ویزیت بیمار بودند اما با اجرای طرح نسخه الکترونیک برای پذیرش بیمار سقف خاصی تعیین نشده است.

اعلام نتیجه رای کمسیون های پزشکی بصورت سیستمی در قالب ۳۰۷۰

مدیر درمان تأمین‌اجتماعی استان لرستان در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از خدمات بخش درمان تأمین‌اجتماعی بالاجبار بصورت حضوری صورت می‌گیرد، تقریباً تمامی خدمات در قالب طرح ۳۰۷۰ در قالب خدمات بیمه ای است و اما در ارتباط با اجرای این طرح، تشکیل پرونده کمیسیون های پزشکی و برخی پرداخت های درمانی و بعضی از مراحل آن از جمله اعلام رای و نتیجه کمیسیون بصورت الکترونیکی و سیستمی صورت می گیرد.

درگیری یک سوم کادر درمان با کرونا

بهاروند اظهار داشت: گفتنی است از مجموع ۱۴۰۰ نفر پرسنل درمانی تأمین‌اجتماعی در استان لرستان، در حدود ۴۰۰ نفر از ابتدای همه گیری بیماری کرونا با آن درگیر بوده اند که تقریباً یک سوم پرسنل درمانی را شامل شده است و خدمت رسانی به جامعه هدف را بر عهده داشته اند. البته شایان ذکر است که  در برخی بخش های بیمارستانی مانند اورژانس، تمامی همکاران با این همه گیری در ارتباط بوده اند.

وی گفت: در مراکز درمانی درمان تأمین‌اجتماعی استان لرستان در طول دوره همه گیری کرونا برای همه کادر بیمارستانی تجهیزات کامل حفاظتی بهداشتی را تهیه و در اختیار قرار داده ایم.

وی افزود: گفتنی است که در یک سال گذشته فشار بسیار زیادی بر کادر درمان تأمین‌اجتماعی وارد شده است و همکاران ما در کادر درمان واقعاً شرافتمندانه از پس این مشکلات برآمده اند. نکته ای که باید در ارتباط با خدمات شایان کادر درمان تأمین‌اجتماعی در مقابله با کرونا مدنظر داشت این است که این جانفشانی ها با هیچ موردی امکان جبران نخواهد داشت که البته مدیریت درمان تأمین‌اجتماعی راستای جبران اندکی از زحمات آنها، پرداخت ها و مشوق هایی انگیزشی و تشویقی را اجرا کرده است.

وی در پایان اضافه کرد: در این ارتباط سازمان تأمین‌اجتماعی نیز با اختصاص اختیارات خاص رسیدگی لازم، به استان ها در صدد جبران عملکرد کادر درمان برآمده است.

گفت‌وگو: احسان احمدی

کد خبر: 8981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 10 =