دفترچه‌های درمان تا آخرین برگ دارای اعتبار است 

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه اول اسفند انتشار دفترچه متوقف میشود، تصریح کرد؛: این اقدام به منزله حذف دفترچه نیست و تمای دفترچه های موجود تا آخرین برگ قابل استفاده است.

به گزارش آتیه آنلاین، دکتر مصطفی سالاری در نشست خبری مشترک سازمان تامین اجتماعی و سازمان نظام پزشکی که با محور «جزییات حذف دفترچه‌های درمان» در ستاد مرکزی این سازمان تشکیل شد، افزود: استفاده از نسخ الکترونیک را برای همه مراکز طرف قرارداد اعم از مطب‌ها، درمانگاه‌ها و نیز مراکز پاراکلینیک شامل داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها و مراکز تصویر برداری و تشخیصی برقرار کرده ایم.

وی افزود: این مراکز می‌توانند از نسخه الکترونیک سازمان تامین اجتماعی استفاده کنند یا چنانچه خود دارای نسخه الکترونیک هستند می‌توانند از طریق نرم افزار واسط API به سامانه الکترونیک سازمان متصل شوند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به توقف انتشار دفترچه‌های درمان از اول اسفند، اظهار کرد: پس از این تاریخ نیز هر بیمه شده‌ای که دارای دفترچه است، پزشکان می‌توانند کماکان از برگه‌های دفترچه او برای نسخه‌نویسی استفاده کنند در غیر این صورت می‌توانند دستورات پزشکی را در نسخه خود برای بیمار صادر کنند.

سالاری با بیان اینکه حذف دفترچه به منزله اجبار پزشکان برای نسخه نویسی الکترونیک نیست، تصریح کرد: هر پزشک بر اساس تمایل خود می‌تواند از نسخه الکترونیک استفاده کند؛ در غیر این صورت مانند سابق نسخه دستی از طریق دفترچه‌های موجود یا سربرگ نسخه مطب صادر کنند.

وی با بیان اینکه ضریب نفوذ نسخه الکترونیک، روزبه‌روز پیشرفت می‌کند، افزود: داریم گام به‌گام به سمت حذف دفترچه می‌رویم تا به امکان استفاده از پرونده الکترونیک سلامت میسر شود.  

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به طرح‌های تشویقی برای استفاده از نسخه الکترونیک، گفت: به جامعه پزشکی، درمانگران و مراکز پاراکلینیک اعلام کرده‌ایم که بخشی از تعهد تامین‌اجتماعی در همان روز در قالب نسخه الکترونیک پرداخت می‌شود و باقی نیز در پایان هر ماه و ظرف ۱۰ روز معادل ۱۰۰ درصد هزینه‌های در تعهد تامین‌اجتماعی، پرداخت می‌شود.

سالاری تصریح کرد: حال اگر نسخه‌ها به صورت کاغذی باشد، با توجه به زمان‌بر بودن جمع‌آوری نسخ از سوی مراکز طرف قرارداد و نیز رسیدگی به اسناد پزشکی در سازمان که بیش از شش ماه زمان طی می‌شود، امکان پرداخت به‌روز حق‌السهم‌های طرف قراردادها، میسر نمی‌شود و هرچند که مهلت پرداخت این مطالبات حتی برای اسناد دستی، کاهش یافته است، اما این طول زمان در فرآیند نسخه الکترونیک از بین می‌رود.

پوشش ۱۰۰ درصدی هزینه‌ درمان بیماران صعب‌العلاج، مزمن و سالمندی

وی با اعلام اینکه تامین‌اجتماعی تا ۱۰ روز آینده، ۱۰۰ درصد هزینه‌های درمان بیماران صعب‌العلاج، بیماران مزمن و بخشی از بیماری‌های پرهزینه سالمندی با شناسایی این افراد پوشش می‌دهد، افزود: ارائه خدمات الکترونیک بستر این کار را فراهم کرده تا بتوانیم این وظیفه‌ای را که تاکنون معطل مانده بود، به اجرا درآوریم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: همچنین در شهرستان‌های فاقد بیمارستان ملکی، ۱۰۰درصد هزینه درمان بیمه شدگان بستری در بیمارستان‌های دولتی پرداخت می‌شود و نیازی به پرداخت از جیب نیست.

سالاری با تاکید بر این که هدف از نسخه الکترونیک این است که خدمت بهتر، با کیفیت‌تر و با پوشش کامل هزینه‌ها به مردم ارائه شود، عنوان کرد: باید متحد با هم خدمت بهتری به مردم ارائه دهیم و با پذیرش این اصل، مشکلی در مسیر استقرار تدریجی و کامل نسخه الکترونیک ایجاد نمی‌شود.

وی گفت: از سازمان نظام ‌پزشکی که همکاری خوبی را با سازمان داشتند، تشکر می‌کنیم و بخش عمده‌ای از ابهامات در خصوص استفاده از نسخه الکترونیک با مشارکت این سازمان رفع شده است و نیز این آمادگی وجود دارد که نشست‌های مشابه با سایر سازمان‌ها، انجمن‌های صنفی حوزه درمان و پاراکلینیک‌ها داشته باشیم.

کد خبر: 8700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =