آمار تأمین اجتماعی در سال ۹۹به زبان آمار

اهم فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه مدیریت آمار، اطلاعات و محاسبات سازمان تأمین‌اجتماعی در یک‌ سال اخیر ارائه شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین، اهم فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه مدیریت آمار، اطلاعات و محاسبات سازمان تأمین‌اجتماعی شامل موارد زیر می‌شود: اطلاع‌رسانی محصولات و خدمات مدیریت آمار و اطلاعات و محاسبات با مخاطبان درون و برون‌سازمانی در قالب فایل‌های متنی و اینفوگرافیک (انتشار بیش از ۶۰ مورد اینفوگرافیک عمدتاً در حوزه بیمه‌ای) و تهیه، تدوین و انتشار سالنامه آماری سال ۱۳۹۸ و قبل از آن و سری زمانی آمار ۶۰ ساله سازمان در سایت سازمان تأمین‌اجتماعی به استناد ماده (۱۰) برنامه ملی آمار مبنی بر ترویج و اشاعه اعتماد عمومی ‌به آمار و گسترش ارائه آمارها می‌باشد.
همچنین تهیه گزارش محاسبات اکچوئریال سازمان بر مبنای استاندارد ۲۷ حسابداری برای سال ۱۳۹۸،  اعمال ادبیات نظام نوین آماری سازمان بر اساس سند نظام آماری کشور و اعمال آنها در برنامه‌های پنج ساله سازمان،  ایجاد وحدت ‌رویه در تولید و جمع‌آوری آمارهای حوزه‌های مختلف سازمان،  اقدام لازم جهت ارتقاء و توسعه داشبورد تجمیعی ستادی،  تولید اقلام آماری جدید حسب نیازسنجی‌های انجام شده،  بهبود و توسعه تولید اقلام آماری سیستم‌های متمرکز بیمه‌ای از دیگر موارد تهیه شده می‌باشد.
  از دیگر موارد میتوان به احصاء و استخراج اطلاعات در حوزه بیمه‌ای از پایگاه تجمیعی اطلاعات بیمه‌شدگان برای پاسخگویی به نهادهای درون‌سازمانی و برون‌سازمانی اعم از مؤسسه عالی پژوهش، مرکز آمار ایران، بانک مرکزی، مرکز مطالعات و پژوهش‌های مجلس و... اشاره کرد.
 دیگر فعالیت‌های انجام شده عبارتند از:  سهولت در احصاء، ارتقاء کیفیت و صحت اقلام آماری در قالب ساخت داشبورد گزارش‌های مدیریتی در راستای مدرن‌سازی نظام آماری.
 مشارکت همکاران این مدیریت در جلسات کمیته راهبری فعالیت‌های آماری در خصوص طراحی سامانه یکپارچه سالنامه آماری کشور و ارائه اطلاعات آماری (آمار بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و کارگاه‌ها) به صورت ماهانه جهت درج در ماهنامه مرکز آمار ایران.
 برگزاری مستمر جلسات کمیته صیانت از اطلاعات سازمان به منظور ارائه ریزداده‌های آماری حسب درخواست‌های برون‌سازمانی (تعداد ۱۰ جلسه در سال ۹۹ برگزار و ۱۴۱ مورد درخواست مورد بررسی قرار گرفته که از این تعداد ۱۰۸ مورد تأیید و ۳۳ مورد مردود شده است).
 مشارکت همکاران این مدیریت در ثبت اطلاعات مربوط به فصل بهزیستی و تأمین‌اجتماعی سالنامه آماری کشور در سایت ساوانا.
  ایجاد گروه هوش مصنوعی و مدیریت دانش ذیل مدیریت آمار و محاسبات به منظور نیازسنجی و تولید گزارش‌های کاربردی در حوزه داده کاوی (۱۰ گزارش) در راستای تحقق مدرن‌سازی نظام آماری (تعداد ۷۱ مورد نیازسنجی انجام شده و ۱۱ گزارش کاربردی تولید شده است).
  اهتمام این مدیریت در ساخت و تولید اقلام آماری و داشبورد گزارش‌های سرویس‌های غیرحضوری طرح ۳۰۷۰ به نحوی که درحال حاضر ۲۱ شناسنامه قلم آماری مورد تأیید و هفت گزارش مورد بهره‌برداری در داشبورد ۳۰۷۰ قرار گرفته است.  

کد خبر: 8511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =