استقلال - سپاهان؛ اوج حساسیت در نقش جهان

لیگ برتر فوتبال ایران امروز در حالی سپری خواهد شد که سپاهان و استقلال در اصفهان برگزار کننده حساس‌ترین دیدار لیگ خواهند بود.

به گزارش آتیه آنلاین، رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران، جام خلیج فارس، امروز ۲۵ بهمن ماه، در چارچوب هفته پانزدهم پیگیری خواهد شد. در این هفته از رقابت‌ها دو تیم استقلال تهران و سپاهان اصفهان در ورزشگاه نقش جهان شهر اصفهان باید به مصاف هم بروند. دیداری که به زعم اغلب کارشناسان و البته هواداران فوتبال حساس‌ترین دیدار این هفته خواهد بود. تیم استقلال تهران که در هفته های اخیر نتایج متوسطی را به دست آورده و روندی سینوسی داشته است، این هفته در شرایطی میهمان سپاهان خواهد بود که برای باقی ماندن در صدر جدول و ندادن شانس صدرنشینی به رقیب تهرانی‌اش به پیروزی مقابل طلایی پوشان سپاهان نیاز مبرم دارد. همین موضوع حساسیت این جدال را چندین برابر کرده است.

تیم سپاهان اصفهان در هفته چهارم به یک پیروزی مقتدرانه در دیدار با ذوب آهن دست پیدا کرد و استقلالی‌ها نیز به بردی کمرنگ مقابل نساجی دست پیدا کردند. در واقع هر دو تیم هفته قبل را با پیروزی پشت سر گذاشته اند و از نظر وضعیت روحی با یکدیگر تشابه دارند.  

از طرفی این مسابقه و نتیجه آن می تواند تاثیر بسزایی روی تعیین قهرمان نیم فصل لیگ برتر داشته باشد. برای همین است که امروز چشم تمام فوتبال دوستان ایران به ورزشگاه نقش جهان خواهد بود. هر دو تیم سپاهان و استقلال به خوبی می دانند که تساوی در این دیدار و تقسیم امتیازات بین دو تیم شانس قهرمانی پرسپولیس در نیم فصل را افزایش خواهد داد و اگر قرار باشد یکی از دو تیم نیم فصل را با صدرنشینی پشت سر بگذارد، باید هر سه امتیاز این بازی را به چنگ بیاورد.  

شاگردان محرم نوید کیا در این بازی از امتیاز میزبانی بهره می برند و حواشی چند روز اخیر تیم استقلال و آشفتگی این تیم از نظر عوامل بیرونی، فرصتی مغتنم برای آن‌هاست که در تلاش خواهند بود با بهره برداری از آن به بردی شیرین دست پیدا کنند و مسیر مهمی از قهرمانی را طی کنند. سپاهانی ها البته در این بازی کیروش استنلی و شایان مصلح را در اختیار نخواهند داشت که غیبت این دو بازیکن کار را برای این تیم سخت خواهد کرد. استقلالی‌ها هم البته از این نظر در وضعیت خوبی نیستند. دیاباته هنوز شرایط بازی ندارد و نبودنش در ترکیب تیم فکری از معضلات این روزهای استقلال بویژه در خط حمله است. داریوش شجاعیان نیز به این بازی نمی‌رسد و هر دو تیم در غیبت بازیکنان کلیدی ۲ بر ۲ مساوی هستند.  

از منظری دیگر جدال دو تیم سپاهان و استقلال جدالی بین تیمی که عنوان بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد (سپاهان) و تیمی که دومین خط دفاعی لیگ است، یعنی استقلال، است. دیدار دو تیم استقلال و سپاهان ساعت ۱۷و۱۰ در ورزشگاه نقش جهان به مصاف هم خواهند رفت.  قضاوت این مسابقه بر عهده سید وحید کاظمی است. محمدعلی پورمتقی و رحیم حاجیلو به وحید کاظمی در قضاوت این مسابقه کمک خواهند کرد.

در هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال، مسابقات دیگری نیز برگزار خواهد شد. ماشین سازی تبریز و صنعت نفت آبادان، در این هفته در تبریز با هم دیدار خواهند کرد. فولاد و شهر خودرو در اهواز به مصاف هم خواهند رفت. آلومینیوم اراک در مسجد سلیمان میهمان تیم نفت این شهر است. همچنین گل گهر سیرجان و نساجی قائمشهر در قائمشهر با هم دیدار خواهند کرد.  

کد خبر: 8274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =