جان دوباره در تن سینما

پرونده سی و نهمین جشنواره فیلم فجر فردا با معرفی برگزیدگانش بسته خواهد شد و  از ۲۳ بهمن ماه اکران چهار فیلم در سینماها آغاز می شود.

به گزارش آتیه آنلاین، یک روزپس از پایان جشنواره فیلم فجر، چراغ سالن های سینما با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی روشن می شود و چهار فیلم تازه پیش از نوروز ۱۴۰۰ به روی پرده می روند.

فیلم سینمایی «شنای پروانه» به کارگردانی «محمد کارت»، بهترین فیلم جشنواره فجر سال ۹۸  که به دلیل شیوع بیماری کرونا اکرانش متوقف شده بود بار دیگر از ۲۳ بهمن اکران سراسری خود را آغاز خواهد کرد. آن هم در شرایطی که  نسخه‌ای از نخستین تجربه کارگردانی محمد کارت در فضای مجازی قاچاق شده و امیدها را برای  رکوردشکنی احتمالی «شنای پروانه» بر باد رفته است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: فیلمی از زنی به نام پروانه در حین شنا در استخر در فضای مجازی منتشر می‌شود. حالا هاشم شوهر و برادرش حجت به دنبال انتقام گرفتن از کسی که این فیلم را منتشر کرده هستند، اما...

در این فیلم هنرمندانی چون جواد عزتی، طناز طباطبایی، امیر آقایی، پانته‌آ بهرام، علی شادمان، نیره فراهانی، مهدی حسینی‌نیا، ایمان صفا، مه‌لقا باقری، نادر شهسواری، آبان عسکری، ناهید مسلمی، علیرضا داودنژاد، بهروز پناهنده، روح‌الله مهرابی، نیلوفر شهفری و محمد مطهری‌پور ایفای نقش کرده‌اند.

 فیلم «لاله» به کارگردانی اسدالله نیک نژاد  دربارهٔ لاله صدیق، قهرمان اتومبیل‌رانی ایران است. این فیلم که یکی از جنجالی‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران به‌شمار می‌آید و در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد با سرمایه‌گذاری و پشتیبانی مستقیم مدیران ارشد سازمان سینمایی کلید خورد، حالا پس از حدود یک دهه از زمان تولید، ۲۹ بهمن روانه چرخه اکران می شود.

نیکی کریمی، همایون ارشادی، میترا حجار، لیلا اوتادی، سارا امیری، ماه چهره خلیلی، ژوبین رهبر، آزیتا حاجیان، بهرام حیدری، نادر طالب زاده، ایرج نوذری، محمد صادقی، سام قریبیان و... در این فیلم ایفای نقش کرده اند.

«آن شب»   به کارگردانی کوروش آهاری و بازی شهاب حسینی به عنوان  بازیگر اصلی، تجربه‌ای منحصر به فرد از تولید مشترک فیلم در ایران و آمریکا ست که کارشناسان سینمایی آن را «بهترین فیلم وحشتناک تاریخ سینمای ایران» ارزیابی می‌کنند و از ششم اسفندماه به نمایش عمومی درمی‌آید. البته این فیلم سال گذشته هم در بخش مسابقه فیلم‌های اول جشنواره سی و هشتم نمایش داده شده است.

داستان این فیلم دربارهٔ یک زوج ایرانی در آمریکاست که در یک هتل محبوس شده‌اند در حالی که نیروهای بیگانه ای آن‌ها را وادار می‌کنند که با رازهایی که از هم پنهان کرده‌اند روبه رو شوند.

و اما گمنام‌ترین و مهجورترین فیلم این فهرست، اینجا هم باران می بارد فیلمی به کارگردانی نادر طریقت و به تهیه‌کنندگی محمد متوسلانی ساخته سال ۱۳۹۷ است  که در ژانر دفاع مقدس و کودکانه ساخته شده است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده :در یک خانواده چهار نفری که با دنیایی از مشکلات دست و پنجه نرم می کنند، مادر خانواده در پی این است تا تنها آرزوی پسر نیمه بینای خود را برآورده کند که خود این ماجراهایی را در پی دارد…

این فیلم که یکی از آخرین تجربه‌های جمشید مشایخی در سینماست  از پنجشنبه ۲۳ بهمن روی پرده می‌رود.

کد خبر: 8173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =