برگزاری سمینار ویدئوکنفرانسی بین‌المللی «رهبری در تأمین‌اجتماعی»

سمینار «رهبری در تامین اجتماعی» روز پنج شنبه ۹ بهمن با مشارکت اتحادیه بین‌المللی تامین اجتماعی (ایسا) و سازمان تامین اجتماعی اندونزی به صورت ویدئو کنفرانسی از مقر ایسا در ژنو ‌- سوئیس برگزار شد.

به گزارش آتیه آنلاین از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، به اهتمام و هماهنگی اداره کل امور بین‌الملل با دبیرخانه کل ایسا و پشتیبانی واحد فناوری و تحول دیجیتال، این سمینار بین‌المللی با محوریت بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت فضای مجازی در دوره همه‌گیری ویروس کرونا، با کیفیت مطلوب و ترجمه همزمان به زبان فارسی در سالن اجتماعات ستاد مرکزی برگزار شد.

سمینار مذکور با حضور مارسلو کائتانو ‌(دبیرکل ایسا)، محمد عظمان ‌(مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی مالزی و رئیس کمیسیون فنی ایسا) در حوزه سازمان مدیریت و نوآوری، برگزار شد.

بخش اول سمینار به موضوع «رهبری منابع انسانی در عصر دیجیتال» اختصاص داشت و سخنرانانی از کشورهای آفریقای جنوبی، اندونزی و استونی، تجارب موفق سازمانهای خود را با مخاطبین به اشتراک گذاشتند.

در ادامه خانم تیبیجی ماملا ‌- مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی آفریقای جنوبی، ضمن بیان تاریخچه این سازمان، عوامل اجتماعی، اقتصادی، روند توسعه و نیاز مشتریان را از نکات مهم دوره گذار به فناوری دیجیتال در دنیا برشمرد و اظهار داشت: اهم اولویت‌های عصر دیجیتال در سازمان تامین اجتماعی آفریقای جنوبی شامل بازنگری قوانین و اعمال اصلاحات ضروری، بازنگری نظام حاکمیت سازمانی، اصلاح نظام وصول حق بیمه و ساختار سازمانی در قالب یک سازمان مردم محور است. ایشان همچنین محورهای انتخاب و دسترسی؛ سرمایه‌گذاری در فاوا؛ تداوم سیستم بدون کاغذ؛ تغییر خدمت از «ارائه سبدکالا» به «بن دیجیتال» و اصلاح ارائه خدمات واکنشی به خدمات کنشی را به عنوان روندهای مهم پنجگانه در سازمان متبوعش ذکر کرد و بر ضرورت بازبینی سیاست‌ها، بهره‌گیری از فناوری مدرن، آموزش مداوم کارکنان و توجه به نیاز و تقاضای مشتریان و ذینفعان در عصر دیجیتال تاکید نمود.

در بخش دیگری از سمینار، فهمی ادریس ‌- رئیس بخش سلامت سازمان تامین اجتماعی اندونزی و رئیس کمیسیون فنی ایسا در حوزه بیمه بیماری و خدمات درمانی، ضمن معرفی سازمان متبوع خود، اظهار داشت: با توجه به ساختار مجمع‌الجزایری کشور اندونزی، دستیابی به پوشش بیمه‌ای ۸۳ درصدی جمعیت این کشور بدون استفاده از ابزار دیجیتال، امکان‌پذیر نبود. در حال حاضر، در سازمان تامین اجتماعی اندونزی به ازای هر ۳۱۶۲۷ بیمه شده، تنها یک کارمند مشغول به کار است که این امر مرهون فرایندهای تمام دیجیتال این سازمان است. از دیدگاه وی، شنیدن صدای مشتری، تطبیق خدمات سازمان با نیازهای مخاطب، آموزش نسل جدید ماهر در امور دیجیتال و بهبود زیرساختها، نه تنها انگیزه و ابزار ضروری تکامل سازمانی بوده‌اند، بلکه به بهبود حکمرانی خوب در سازمان نیز منتهی شده‌اند. ایشان همچنین آماری از ارائه خدمات (درمانی و بیمه¬ای) ارائه و اعلام کرد که تمامی موارد در قیاس با ادوار گذشته، پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است.

اگون ویرمای ‌- مدیرعامل سازمان ملی بیمه اجتماعی استونی نی در ادامه اقداماتی همچون بازنگری برنامه راهبردی، اختصاص منابع به توسعه و نوآوری در حوزه فاوا و تدوین فرآیندهای کاری تمام دیجیتال را از مهم‌ترین فعالیت‌های سازمان متبوع در فناوری دیجیتال برشمرد و اظهار داشت: در سال ۲۰۲۰، سازمان ملی بیمه اجتماعی استونی به دلیل بازطراحی مفاهیم خدمات، تشویق کارکنان به کسب مهارت‌های حوزه دیجیتال، آگاهی بخشی عمومی و ارتقاء سطح اعتماد آحاد جامعه به حوزه تامین اجتماعی، موفق به دریافت جایزه از دولت استونی شد.

بخش دوم سمینار به موضوع «نگرش رفتاری و تامین اجتماعی» اختصاص داشت و کارشناس ارشد دپارتمان حمایت اجتماعی ایسا به اتفاق سخنرانانی از کشورهای استرالیا و تونس موارد مشروحه را مطرح کردند.

 تانیا تورنتون ‌- مدیر سازمان ملی خدمات استرالیا نیز گفت: توضیحات مبسوطی درخصوص فرایندهای خدمت‌رسانی، راهکارهای نوین ارتباطی و تعامل با شرکای اجتماعی، فرایند ثبت درخواست‌های افراد تحت پوشش و ارائه خدمات و پرداخت مزایا، تاثیر فناوری بر عملکرد کارکنان، چشم انداز مشتری‌مداری، چارچوب مدیریت مشتری ارائه کرد. ایشان همچنین اقدامات سازمان تامین اجتماعی دولتی استرالیا در مقابله با کووید ۱۹ را نیز به طور خلاصه شرح داد.

در ادامه کنفرانس، لیلا نایجا ‌- معاون مدیرعامل صندوق ملی تامین اجتماعی تونس و رئیس کمیسیون فنی ایسا در حوزه پژوهش و تحلیل سیاست‌های تامین اجتماعی، با بیان طرح ویژه این کشور برای بیمه زنان شاغل در بخش اقتصاد غیر رسمی در حوزه کشاورزی، تاکید کرد که جامعه هدف به دلیل بی‌سوادی یا کم‌سوادی به یک تغییر نگرش پایدار نیازمند بود. رفع این نیاز مهم از طریق ابزار دیجیتال (تلفن همراه و کیف پول الکترونیک) و تمهید واحدهای سیار برای مناطق دور افتاده و کم برخوردار محقق شد. این واحدهای سیار همزمان با ارائه خدمات بخش بیمه، خدمات حوزه درمان را نیز ارائه می‌کنند. دسترس‌پذیری ابزار پرداخت و سهولت استفاده از خدمات الکترونیکی موجب تثبیت جایگاه تامین اجتماعی و جلب اعتماد اقشار محروم و تغییر نگرش آنها نسبت به مقوله تامین اجتماعی شده است.

ماریبل اورتیز ‌- کارشناس ارشد حوزه حمایت اجتماعی ایسا در پایان تاکید کرد که ایجاد و ارتقاء نگرش رفتاری در جامعه نسبت به تامین اجتماعی باید به صورت مداوم باشد. وی با ذکر مواردی از تجارب کشورهای سنگاپور، کنیا و مالت اظهار داشت که استفاده از ابزار دیجیتال (پیامک و برنامه‌های تلفن همراه) برای یادآوری وظایف بیمه‌پردازان به دلیل تداوم و تکرار منجر به ایجاد نگرش ماندگار می‌شود. خانم اورتیز همچنین تاکید کرد: کشور اوروگوئه با اجرای برنامه آموزش اصول بیمه به کودکان و دانش‌آموزان باعث توجه ویژه و نگرش پایدار رفتاری در نسل آتی می‌شود.

در پایان سمینار، بروئر ‌- رئیس محترم اتحادیه بین‌المللی تامین اجتماعی در پیامی ویدئویی از تمامی سازمان‌های عضو بابت حمایت و پشتیبانی از اتحادیه بین‌المللی تامین اجتماعی و مشارکت فعال در برنامه‌های وبیناری ایسا در دوره همه گیری ویروس کرونا تشکر و قدردانی کرد.

کد خبر: 7973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =