تاریک و روشن «ابلق»  

«ابلق»   پنجمین فیلم نرگس آبیار با بازی الناز شاکردوست، هوتن شکیبا و بهرام رادان، داستانی از جنس زنان و معضلات اجتماعی را به تصویر کشیده  و یکی از شانس های اصلی سیمرغ در جشنواره فجر امسال محسوب می شود.

به گزارش آتیه آنلاین، نرگس آبیار به‌ عنوان مهم‌ترین فیلم‌ساز زن حال حاضر سینمای ایران که همواره فیلم هایش با استقبال خوبی مواجه شده امسال با فیلمی به عنوان ابلق راهی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر شد. او بعد از موفقیت‌های چشم گیر فیلم قبلی‌اش، یعنی «شبی که ماه کامل شد» این بار هم از زوج الناز شاکردوست و هوتن شکیبا در فیلم اش بهره برده است.

«ابلق» داستان زندگی زنی بنام راحله با بازی الناز شاکردوست است که با شوهرش (هوتن شکیبا) و دخترش در خانه ای قدیمی و فقیرانه زندگی می‌کنند. در طول  داستان متوجه می‌شویم که شوهر ِخواهر شوهر او با نام جلال (بهرام رادان)، قصد نزدیک‌ شدن به  راحله را دارد که  او این مسئله را افشا می کند اما به دروغگویی متهم شود و همین مسئله باعث می‌شود تا راحله ادعای خود را به دلیل پیامدهایی که به همراه دارد، پس بگیرد و حقیقت فدای مصلحت می‌شود. در واقع آنچه از این فیلم انتظار می رفت این بود که  به واسطه ظلم‌هایی که بر راحله، نقش اصلی فیلم  رفته او در قامت یک قهرمان، کنش‌مندتر و جسورانه تر عمل کند.

بسیاری از منتقدان و اهالی رسانه نیز پس از اکران این فیلم در جشنواره، فیلم ابلق را قدمی رو به جلو نمی‌دانند و معتقدند شخصیت پردازی این فیلم؛ برخلاف شیار ۱۴۳ و نفس، بسیار ضعیف و باورناپذیر از آب درآمده و  فضای فیلم  به قدری شلوغ است  که در نهایت کارگردان  نتوانسته فیلم را جمع بندی کند و سرنوشت بسیاری از شخصیت‌ها و نقش ها در داستان بی سرانجام مانده است.

با این حال ابلق مثل فیلم های اخیر آبیار دیدنی است. بازی هوتن شکیبا با گریم متفاوت و همچنین شخصیتی کاملا متفاوت مثل همیشه مجذوب کننده و از نقاط قوت فیلم است و قطعا یکی از شانس‌های اصلی امسال برای گرفتن سیمرغ بلورین خواهد بود. همچنین  طراحی صحنه و انتخاب لوکیشن  هوشمندانه و دقیق است و در تاثیرگذاری هر چه بیشتر فیلم نقش اساسی دارد.

در مجموع «ابلق» یکی از بهترین فیلمهای سال ۹۹ محسوب می شود که قطعا شانس زیادی در فستیوال های بین المللی و جشنواره فجر خواهد داشت.

کد خبر: 7880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =