انتقاد بروکسل از رژیم صهیونیستی

اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای تخریب یک روستا در کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین، در پی اقدام رژیم صهیونیستی در تخریب یک روستا در کرانه باختری، اتحادیه اروپا از فعالیت های مقامات این رژیم در تخریب اراضی متعلق به فلسطینیان به شدت انتقاد کرد.

روزنامه القدس العربی نوشت، نماینده این اتحادیه در فلسطین در جریان بازدید از حمصه البقاع گفت، این تخریب گسترده نمونه ای دیگر از رویکرد تاسف بار مصادره و تخریب است.

در این بازدید محمد اشتیه، نخست وزیر فلسطین هم حضور داشت.

سازمان غیردولتی بتسلیم اعلام کرد، روز چهارشنبه هفت چادر در روستای بایده نشین در کرانه باختری که در آن ۶۶ تن زندگی می کردند، تخریب شد.

تخریب روستای بادیه نشین خربه حمصه در کرانه باختری انتقادات گسترده بین‌المللی را به دنبال داشت و بتسلیم اعلام کرد، ارتش رژیم صهیونیستی قصد دارد اراضی ساکنان را مصادره کند.

دفتر اصلی روابط رژیم صهیونیستی با فلسطینیان اعلام کرد، تنها هماهنگی که رژیم صهیونیستی در این خصوص با فلسطین انجام داده این است که اعلام کرده این منازل غیرقانونی ساخت شده اند و در منطقه نظامی واقع شده اند و در این منطقه تمرین های تیراندازی انجام شده و ساکنان که محل زندگی جایگزین به آنها پیشنهاد شده است، در خطر هستند.

نماینده اتحادیه اروپا در فلسطین گفت، فعالیت های تخریب موجب شده تعدادی از خانواده ها در فصل زمستان و شیوع ویروس کرونا سرپناهی نداشته باشند.

وی افزود، انتظار می رود که مقامات رژیم صهیونیستی از تخریب بیشتر ساختمان های فلسطینی خودداری کنند.

رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۶۷ کرانه باختری، قدس شرقی و شهر قدیم تاریخی را به اشغال خود درآورد.

کد خبر: 7768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =