مهار خطرات زیست محیطی فضای کار با ارتقای ایمنی

«علی حسین رعیتی فرد» معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مهار خطرات زیست محیطی در فضای کار با ارتقای ایمنی و بهداشت حرفه‌ای محقق می‌شود.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل زا مرکز روابط عمومی و اموربین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رعیتی فرد در وبینار کشوری روز جهانی بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران به موضوع ایمنی و بهداشت شغلی اشاره کردند و این نشان‌دهنده اهمیت این موضوع است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در سال گذشته به مقاوله نامه ۱۵۵ ایمنی شغلی و بهداشت حرفه‌ای ملحق شد و موضوع ایمنی برای ما در ایران بسیار مهم است چنان که در فصل چهار قانون کار برای ارتقای ایمنی و تشکیل کمیته‌های حفاظت فنی مشخص شده است.

رعیتی فرد اضافه کرد: کمیته‌های حفاظت فنی، ایمنی و بهداشت کار در واحدهای تولیدی با حضور نمایندگان کارگران و کارفرمایان با هدف ارزیایی ریسک کارگاه‌ها تشکیل می‌شود.

معاون روابط بیان کرد: همچنین جلسات شورای عالی حفاظت فنی، ایمنی و بهداشت کار با حضئور شرکای اجتماعی (نمایندگان کارگر و کارفرما) اساتید دانشگاه و رؤسای انجمنهای تخصصی و تشکل‌ها با هدف تدوین دستورالعمل‌ها و آئین نامه و ارتقای ایمنی کار در وزارت کار برگزار می‌شود.

وی تأکید کرد: همچنین مقام معظم رهبری دیروز در دیدار با کارگران به موضوع ایمنی اشاره کردند که البته باید قبول کنیم هنوز به نقطه مطلوب نرسیدیم.

معاون روابط کار وزیر کار ادامه داد: وظیفه ما این است که آموزش ایمنی به ویژه در کارگاه‌های زیر ۱۰ نفر که مسوولین ایمنی در بین آن‌ها حضور ندارند، مورد توجه قرار دهیم و این امر مشکلات بهداشتی و ایمنی را در کار تا حد قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌دهد.

وی گفت: ما سال گذشته تعدادی از کارگر حق بیمه‌پرداز را به دلیل حوادث کار از دست دادیم که باید این رقم کاهش یابد.

رعیتی فرد گفت: شعار امسال سازمان جهانی کار «زمان رو به پایان است اما ما باید با ارتقای بهره وری و شکل دهی به و بهداشتی در جهت مهار خطرات زیست محیطی در فضای کار باشیم» است.

وبینار کشوری روز جهانی بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار به مناسبت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای (۲۸‌آوریل) با مشارکت تشکل‌های کارگری، کارفرمایی، دولت و نمایندگان مجلس و کارشناسان ایمنی و بهداشت حرفه‌ای به همت انجمن متخصصین بهداشت حرفه‌ای ایران برای بررسی رفع موانع و ارتقاء فرهنگ و رشد محیط کار ایمن و بهداشت و حرفه‌ای صبح امروز برگزار شد.

کد خبر: 70144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =