آخرین خبرها از سهمیه بنزین اردیبهشت ۱۴۰۳

سهمیه بنزین اردیبهشت ماه سال جاری بدون تغییر نسبت به ماه‌های گذشته بامداد امروز(شنبه) در حساب دارندگان کارت‌های سوخت شارژ شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین، ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت صفر بامداد شنبه (یکم اردیبهشت‌ماه) در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ شد.

همچنین پیشتر اعلام شده بود که در دومین ماه سال ۱۴۰۳ سهمیه سوخت خودروهای عمومی و خدماتی نیز مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت واریز می‌شود.

نکته قابل توجه آنکه در سال جاری دولت مکلف شده تا پایان سال ۹۵ درصد سوخت‌رسانی را از طریق کارت‌های سوخت انجام دهد و بر این اساس از ابتدای سال جاری روند صدور مجدد کارت‌های سوخت تسریع شده و حتی در مقاطع زمانی مختلف از سوی مقامات ارشد وزارت نفت چنین اعلام شده که سوخت‌رسانی به خودروها در آینده نزدیک تنها با کارت سوخت شخصی انجام خواهد شد.

سهمیه‌بندی بنزین طرحی است که از آبان ماه سال ۱۳۹۸ به منظور مدیریت مصرف سوخت اجرایی شد و در قالب آن ماهانه ۶۰ لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومانی در کارت‌های سوخت شخصی خودروهای بنزین‌سوز و ۲۵ لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومانی در کارت‌های سوخت موتورسیکلت‌ها شارژ می‌شود.

سقف ذخیره سهمیه بنزین کارت‌های هوشمند سوخت برای مالکان خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها هم‌اکنون ۶ ماه است، بنابراین سهمیه واریزی ماهانه خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها در صورت استفاده نکردن، حداکثر تا ۶ ماه در کارت‌های هوشمند سوخت قابل ذخیره است.

کد خبر: 69898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =