روایت وزیر ارتباطات از ارائه اینترنت پر سرعت‌ هزار مگابیتی

وزیر ارتباطات گفت: با اجرای فیبرنوری سرعتی تا معادل هزار مگابیت بر ثانیه یعنی تقریبا صد برابر سرعت معمول فعلی را به مردم عزیزمان دادیم.

به گزارش آتیه‌آنلاین، عیسی زارع‌پور در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به پروژه فیبر نوری گفت: یکی از مهم‌ترین طرح‌هایی که ما دنبال می‌کنیم در بخش ارتباطات طرح بزرگ فیبر نوری در حوزه‌ی کسب و کارها است.

وی ادامه داد: ما اگر بخواهیم مسئله اینترنت را به شکل ریشه‌ای برای ۴-۵ دهه آینده حل بکنیم این طرح کلید حل مسئله است، چون عملا روی این رسانه یا مدیا، می‌شود تا سرعت‌هایی معادل سرعت نور هم در آینده به مردم ارائه کرد.

وزیر ارتباطات افزود: الان به دلیل محدودیت تجهیزات ما در شهرهایی که راه‌اندازی کردیم سرعتی تا معادل هزار مگابیت بر ثانیه یعنی تقریبا صد برابر سرعت معمول فعلی را به مردم عزیز مان دادیم. در بعضی از کشورها حتی تا سرعتی ده برابر یعنی سرعت 10G اصطلاحا ده هزار مگابیت در ثانیه دارند به مردم می‌دهند و آینده روی همین بستر ارتباطی با تغییر تجهیزات دو طرف می‌شود سرعت‌های بیشتر هم ارائه کرد یعنی دیگر تا نیم قرن آینده بنده قول می‌دهم هیچ حفاری برای بخش ارتباطات در شهرها مورد نیاز نخواهد بود، این کار بزرگ را ما می‌شود گفت که از ابتدای ۱۴۰۱ از اردیبهشت ۱۴۰۱ استارت اجرایی آن را زدیم.

زارع‌پور همچنین گفت: تاکنون تقریبا یک سوم کشور تحت پوشش قرار گرفته است، بیش از هفت میلیون خانوار و کسب و کار در بیش از ۳۰۰ شهر الان دسترسی دارند به این خدمات از مجموع ۱۴۰۰ حدودا شهری که داریم ما برنامه مان این است که امسال به فضل الهی این را دوبرابر کنیم کمر کار را امسال بشکانیم و برنامه ما این است که تا پایان ۱۴۰۴ بلکه تا شهریور ۱۴۰۴ یعنی در یک سال و نیم آینده تا قبل از این که دولت سیزدهم به پایان برسد ما بتوانیم این امکان را در همه‌ی شهرها فراهم بکنیم.

طبق اعلام صدا و سیما، وی ادامه داد: قدم اول همین پوششی که جنابعالی اشاره کردید یعنی ما فیبر را تا نزدیکی خانه مردم عمدتا تا سر کوچه‌ها می‌بریم در قدم بعدی هر کسی درخواست بدهد اپراتورها مکلفند که ما الان ۱۰ تا اپراتور داریم دیگر فقط یک اپراتور ارائه دهنده خدمات ثابت و تلفن ثابت و اینترنت ثابت نداریم.

زارع پوربا اشاره به برنامه ۱۴۰۳ در حوزه فیبر نوری افزود: در حوزه‌ پوشش تلاش ما این است که امسال به ۱۴ میلیون خانوار تحت پوشش برسیم یعنی تقریبا دو سوم کشور تحت پوشش قرار بگیرد.

کد خبر: 69222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =