پرداخت ۴۲ هزار فقره تسهیلات به مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان

برنامه‌های تحولی دولت سیزدهم برای توسعه فعالیت‌ها، ‌ارتقاء و بهبود وضعیت بازنشستگان و نگاه ویژه به گروه بازنشسته با اجرا و عملیاتی شدن پرداخت تسهیلات به ۴۲ هزار نفر از گروه مستمری‌بگیران تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،‌ روستاییان و عشایر زمینه اجرایی پیدا کرد.

به گزارش آتیه آنلاین،‌ صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،‌ روستاییان و عشایر که از سال ۱۳۸۴ به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است در حال حاضر حدود ۱۹۰ هزار مستمری‌بگیر و بازنشسته را تحت پوشش دارد که ارائه خدمات به یین گروه‌ها و جامعه هدف در دولت سیزدهم رونق بیشتری داشته است.
برای نخستین بار در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان تسهیلات قرض‌الحسنه به مستمری‌بگیران تحت پوشش در این دولت محقق شد. در این دوره تلاش مسئولان صندوق توجه به جایگاه بازنشستگان و مستمری‌بگیر و ارتقاء وضعیت معیشتی آنان بوده که با پرداخت این وام‌ها به بخشی از این نیازهای این افراد توجه شده است.

در دولت سیزدهم تلاش‌های زیادی برای پرداخت تسهیلات به مستمری‌بگیران، بازنشستگان و بیمه‌شدگان پرداخت شده که در چندین مرحله این گروه‌های هدف از این تسهیلات قرض‌الحسنه بهره‌مند شدند.

نخستین مرحله پرداخت این تسهیلات به ۲۲ هزار نفر، در مرحله بعدی ۲۰ هزار فقره و در اسفند ماه ۱۴۰۲ نیز هشت هزار و ۳۵۰ نفر این وام‌های قرض‌الحسنه را دریافت کردند. این اقدامات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر برای کمک به وضعیت معیشتی جامعه هدف بوده است.


پرداخت ۸۰۱ میلیارد ریال تسهیلات به مستمری‌بگیران صندوق
یکی از برنامه‌های محوری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ارائه تسهیلات با همکاری بانک‌های قرض‌الحسنه در کشور بوده تا از این روش بخشی از نیازهای مادی این افراد تأمین شود. در همین راستا تسهیلاتی با ارزش ۸۰۱ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ به حساب مستمری‌بگیران و بیمه‌شدگان صندوق از طریق بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد.
این اقدام در راستای اهداف، سیاست‌ها و برنامه‌های تحولی دولت مردمی سیزدهم و تأکیدات وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر توجه ویژه به معیشت روستاییان و عشایر، افزایش سطح کمی و کیفی خدمات قابل ارائه به بیمه‌شدگان تحت پوشش و جلب رضایتمندی آنان، مصادف با ایام ماه مبارک رمضان انجام شد.
براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تسهیلات تعداد ۸۳۵۰ نفر از مستمری‌بگیران با اعتبار اشاره شده به حساب مستمری‌بگیران و بازنشستگان نزد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران واریز شد تا یکی دیگر از برنامه‌ها و راهبردهای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، ‌روستاییان و عشایر محقق شود.

تحقق پرداخت ۲۲ هزار فقره تسهیلات به مستمری‌بگیران صندوق
بیت‌الله برقراری، مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در این باره گفته است: برای نخستین بار ۲۲ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه با ارزش ۹۶۰ میلیارد ریال به مستمری‌بگیران این صندوق از طریق بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد. این وام‌ها بدون نیاز به مراجعه به بانک و ارائه ضامن به حساب افراد متقاضی واریز شد.
او ادامه داد: توجه ویژه به معیشت روستاییان و عشایر در راستای بهبود وضعیت زندگی این افراد از اهداف اصلی پرداخت این تسهیلات بود ه که در همین راستا مصادف با سالروز ولادت باسعادت حضرت زهرا(س) تفاهم‌نامه اعطای این میزان تسهیلات قرض‌الحسنه با ارزش ۹۶۰ میلیارد ریال به مستمری‌بگیران صندوق منعقد شد.
برقراری افزود: از زمان تأسیس صندوق برای نخستین بار این تعداد تسهیلات با این میزان اعتبار به مستمری‌بگیران پرداخت می‌شود. این تسهیلات بدون نیاز به هرگونه مراجعه حضوری به بانک عامل، ارائه ضامن و یا هر اقدامی که در فرآیندهای بانکی مرسوم است در اختیار مستمری‌بگیران صندوق قرار گرفت.

پرداخت ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات در دی ‌ماه ۱۴۰۲
پس از این اقدام صندوق بیمه‌ اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر چندین بار دیگر تسهیلات موردنیاز مستمری‌بگیران و بازنشستگان صندوق به حساب این افراد واریز شد. دی‌ ماه ۱۴۰۲ هم به بخش دیگری از افراد بازنشسته، مستمری‌بگیر و بیمه شده تحت پوشش صندوق تسهیلاتی پرداخت شد.
در همین راستا تسهیلات قرض‌الحسنه با ارزش ۲ هزار میلیارد ریال به حساب ۲۰ هزار نفر از مستمری‌بگیران و بیمه‌شدگان صندوق در دی سال گذشته واریز شد. مشمولان دریافت این تسهیلات تا هفته اول بهمن ماه به مدیریت‌های استانی معرفی شدند تا با کارمزد ۴ درصد و در اقساط ۱۲ تا ۳۶ ماه (به انتخاب وام‌گیرندگان) بدون نیاز به هرگونه مراجعه حضوری به بانک عامل، ارائه ضامن و یا هر اقدام مرسوم در فرآیندهای بانکی، تا پایان بهمن ۱۴۰۲، مبالغ اختصاص یافته را دریافت کنند.
با تخصیص این اعتبار، میزان تسهیلات پرداختی به مستمری بگیران صندوق در دولت سیزدهم تا پایان دی سال ۱۴۰۲، به رقم ۳ هزار میلیارد ریال رسید.

حدود ۱۹۰ هزار مستمری‌بگیر و بازنشسته تحت پوشش صندوق
در حال حاضر تعداد ۱۸۹ هزار و ۵۱۵ نفر از تعهدات بلندمدت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،‌ روستاییان و عشایر بهره‌مند هستند که از این تعداد ۹۲ هزار و ۳۹۹ نفر تحت عنوان مستمری‌بگیر شامل (بازماندگان، فوت‌شدگان از میان بیمه‌شدگان اصلی) تعداد ۴۲ هزار و ۴۴۶ نفر مستمری‌بگیر بازنشستگی پیش از موعد، تعداد ۴۴ هزار و ۱۰۴ نفر مستمری‌بگیر بازنشستگی سالمندی و تعداد ۱۰ هزار و ۵۶۶ نفر مستمری‌بگیر ازکارافتادگی کلی محسوب می‌شوند.
براساس جدیدترین آمارهای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،‌ روستاییان و عشایر در دی سال ۱۴۰۲، تعداد اعضا و بیمه‌شدگان در این صندوق به ۲ میلیون و ۷۹۴ هزار و ۴۵۸ نفر رسیده که رشد مناسبی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.
طبق این داده‌ها، تعداد اعضای فعال صندوق یک میلیون و ۹۱۶ هزار و ۷۷۵ نفر، بیمه‌شدگان ۲ میلیون و ۶۰۲ هزار و ۳۹۱ نفر، بیمه‌شدگان فعال یک میلیون و ۷۲۴ هزار و ۷۰۸ نفر، بیمه‌شدگان غیرفعال ۲۴۶ هزار و ۴۳۴ نفر و بیمه‌شدگان غیرفعال منفصل نیز ۶۲۳ هزار و ۸۶۴ نفر به شمار می‌روند.

کد خبر: 69221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =