اشتغال حدود ۳۷ هزار نفر در سیستان و بلوچستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس آمار و اطلاعات ثبت شده در سامانه رصد اشتغال، نزدیک به ۳۷ هزار نفر طی سال جاری در استان شاغل شدند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، خلیل احمد سلامی در سیزدهمین و آخرین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان در سال ۱۴۰۲ گفت: تعهد اشتغال سیستان و بلوچستان برای سال جاری، ۳۵ هزار و ۸۴۰ نفر بود که تا امروز با ۱۰۲.۵ درصد پیشرفت در تحقق این تعهد، به میزان ۳۶ هزار و ۷۳۶ شاغل جدید رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره)، صنعت، معدن و تجارت و بنیاد برکت بیشترین تعداد ثبت شاغل جدید را در سامانه رصد اشتغال داشته‌اند افزود: از حیث درصد پیشرفت نسبت به تعهد، منطقه آزاد چابهار، آموزش و پرورش و صمت استان بهترین عملکرد را به خود اختصاص داده‌اند.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال سیستان و بلوچستان ادامه داد: شهرستان‌های هامون، هیرمند، نیمروز، زهک و دلگان به لحاظ درصد پیشرفت نسبت به تعهد و شهرستان‌های زاهدان، زابل، چابهار، ایرانشهر و سراوان بر اساس بیشترین تعداد ثبت، در رتبه‌بندی شهرستانی در جایگاه‌های اول تا پنجم قرار گرفتند.

سلامی بیشترین میزان اشتغال‌زایی را مربوط به بخش کشاورزی و سپس در بخش‌های صنعت، معدن و تجارت و خدمات عنوان کرد و گفت: فرایند صحت‌سنجی بر آمار اشتغال ثبت شده از سوی دستگاه‌های اجرایی در سامانه رصد اشتغال، به سه روش تلفنی، پیامکی و میدانی انجام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در ادامه از جذب ۸۷ درصدی منابع اختصاص یافته به حوزه مشاغل خانگی در استان خبر داد و افزود: یک هزار و ۹ نفر از محل پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در سیستان و بلوچستان شاغل شدند.

سلامی بیان کرد: پیگیری ایجاد یک میلیون شغل در سطح کشور با اولویت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، برنامه محوری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای سال ۱۴۰۳ است که این مهم در سیستان و بلوچستان با هم‌افزایی و همکاری همه ارکان اجرایی و سیستم بانکی بر اساس تعهد سال آینده محقق می‌شود.

کد خبر: 69182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =