بانک مشترک ایران- سوریه تاسیس می‌شود

نایب رئیس اتاق مشترک ایران و سوریه با بیان اینکه بانک مرکزی ایران با تاسیس بانک مشترک با سوریه موافقت و مجوز تاسیس را صادر کرده است،گفت: توافقات بین ایران و سوریه از سوی دولت‌ها انجام می‌شود، اما بخش خصوصی آنها را اجرا می‌کند.

به گزارش آتیه آنلاین، علی‌ اصغر زبردست در در همایش معرفی فرصت‌های ورود به بازار سوریه افزود: اتاق مشترک ایران و سوریه جلسات زیادی در سال‌های اخیر برگزار کرده است و امیدواریم که توافقات انجام شده به مرحله اجرا نزدیک شوند.

وی با برشمردن برخی مشکلات پیشروی تجارت دو کشور، تصریح کرد: بحث اصلی مشکلات در نقل و انتقالات پولی است بانک مرکزی ایران با تاسیس بانک مشترک موافقت و مجوز تاسیس را صادر کرده است و باید بانک سوریه در این زمینه همکاری را بیشتر کند و امیدواریم که سفیر دستورات لازم در این زمینه را بدهند.

زبردست با بیان اینکه هزینه حمل ونقل و رفت و آمد به سوریه است، ادامه داد: بازگشایی مرز زمینی حایز اهمیت است علاوه‌بر این بخش خصوصی سوریه علاقه دارد که تجارت برد-برد شود و آنها نیز امکان برگزاری نمایشگاه را داشته باشند درست است که در کیش سوریه‌ها نمایشگاه برگزار کردند اما آنها خواستار برگزاری نمایشگاه در تهران هستند.

نائب رئیس اتاق مشترک ایران و سوریه بیان کرد: حجم واردات سوریه حدود ۵ میلیارد دلار است این در حالی است که حجم تجارت ایران با این کشور حدود ۲۵۰ تا ۲۷۰ میلیون دلار است و به نظر می‌رسد برای توسعه روابط اقتصادی باید از توان بخش خصوصی نیز بهره بگیریم.

کد خبر: 68704

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =