سرمایه‌گذاری ۴۲ شرکت برای ساخت نیروگاه تجدیدپذیر

پس از برگزاری مناقصه تعیین سرمایه‌گذار برای احداث ۱۷۶۳ نیروگاه تجدیدپذیر، با بازگشایی پاکت‌های مناقصه ۴۲ شرکت بخش خصوصی برای ساخت ۴هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در ۱۵ استان برنده و مشخص شده است.

به گزارش آتیه آنلاین،چندی پیش و در سیزدهمین نمایشگاه انرژی‌های تجدیدپذیر محمود کمانی،رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران از تلاش برای برگزاری مناقصه‌ای برای تعیین سرمایه‌گذار برای احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر در کشور خبر داده بود که به‌زودی اجرایی خواهد شد.

وی همان زمان از سرمایه‌گذاران برای شرکت در مناقصه دعوت و اعلام کرد که امکان صادرات برق تجدیدپذیرها نیز فراهم خواهد شد. معاون وزیر نیرو گفته بود که سرمایه‌گذاران می‌توانند در هشت ماه از سال برق تولیدی خود را به کشورهای ترکیه، افغانستان و پاکستان صادر کنند.

حالا بعد از برگزاری مناقصه آن‌طور که وزارت نیرو اعلام کرده است، براساس بازگشایی پاکت‌ها، ۴۲ شرکت بخش خصوصی در مناقصه سرمایه‌گذاری ساخت ۱۷۶۳ نیروگاه تجدیدپذیر در ۷۰ ساختگاه کشور شامل ۱۵ استان و تکمیل ساخت ۴ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر از محل ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید برنده شدند.

کد خبر: 68669

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =