«کارگران» منشاء تحول، تحرک و هدایتگری در جامعه هستند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نیمه اول اردیبهشت‌ماه مزین به‌نام قشر عظیم جامعه یعنی «کارگران» است که منشاء تحول، تحرک و هدایتگری در جامعه هستند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سیدصولت مرتضوی» در نشست شورای سیاست‌گذاری هفته کارگر سال ۱۴۰۳ که با حضور معاونین سازمان‌های عضو شورای سیاست‌گذاری هفته کارگر(صداوسیما، شهرداری تهران، سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) و جمعی از مدیران و رؤسای سازمان‌های تابعه برگزار شد، گفت: تکریم مقام کارگر، تکریم ارزش‌های الهی است.

وی افزود: در وصف مقام کارگر در متون دینی و کلام بزرگان به تفصیل سخن آمده است که باید نسبت به این مناسبت‌ها اهتمام جدی به‌عمل آورد.

مرتضوی با اشاره به اینکه کار، شرافت انسان است، خاطرنشان ساخت: کار، عزت نفس و غنای باطن به همراه دارد و از سویی باعث استقلال و استغنای کشور می‌شود.

وی به عنایت ویژه نسبت به ضرورت اطلاع‌رسانی در حوزه تخصصی کارگری تأکید کرد و گفت: دست پینه‌بسته کارگر و فکر آمیخته با ارزش‌های والای انسانی کارگران باید برجسته شود و در حوزه رسانه و اطلاع‌رسانی، کار فاخر صورت پذیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین از تمامی مدیران و رؤسای سازمان‌ها و صندوق‌های تابعه خواست به مقوله کار و کارگر توجه ویژه شود و گزارش‌ها حول محور تبیین عملکرد و شعار سال باشد.

وی تأکید کرد: در هفته کارگر علاوه بر اینکه مبحث کار باید برجسته شود، خدماتی که کارگران دریافت می‌کنند نیز به‌ نحو شایسته اطلاع‌رسانی شود.

مرتضوی در پایان ساخت فیلم و سریال با موضوعات و مباحث مرتبط با جامعه کارگری را مهم و ضروری عنوان کرد.

در ابتدای این نشست، «محمد چکشیان» نایب‌رئیس شورای سیاست‌گذاری هفته کارگر هدف از برگزاری برنامه‌های این هفته را تکریم کارگران به‌عنوان ستون فقرات کشور، معرفی و الگوسازی و امتنان از کارگران مولد، مبتکر و خلاق، تکریم کار، ارتقای فرهنگ کار و کسب رزق حلال، تقویت روحیه خودباوری و اعتماد به تولیدات داخلی، تشریح اقدامات و خدمات دولت در قبال جامعه کار و تولید، امیدآفرینی از طریق اقدامات مؤثر و اخبار نویدبخش و ... عنوان کرد.

«هادی بهداد» دبیر شورای سیاست‌گذاری هفته کارگر نیز در این نشست به تشریح برنامه‌های پیشنهادی هفته کارگر پرداخت و گزارشی را در این زمینه ارائه کرد.

وی در تشریح برنامه‌های پیشنهادی هفته کارگر سال ۱۴۰۳ از حضور مدیران و جامعه کار و تولید در مراسم نمازجمعه، نشست وزیر کار با تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، به‌صدا درآمدن زنگ کار در مدارس، انتخاب کتاب برتر در حوزه کار و کارگری و ... خبر داد.

دبیر شورای سیاست‌گذاری هفته کارگر همچنین از افزایش ۲۰ درصدی شرکت‌کنندگان جشنواره امتنان به نسبت سال گذشته(۵۰ هزار و ۷۵۲ نفر) خبر داد و گفت: در جشنواره امسال اقدامات تحولی صورت گرفته است که شامل افزودن شاخص‌های حوزه جوانی جمعیت و تعالی خانواده به شاخص‌های واحد نمونه، بازنگری تخصصی شاخص‌ها، اصلاح نظام‌نامه و شیوه‌نامه ارزیابی پس از بازمهندسی شاخص‌ها و ایجاد تعادل بین تجربیات عملی و ارزش علمی طرح‌ها می‌شود.

در ادامه این نشست، مدیران و معاونین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر دستگاه‌های عضو شورای سیاست‌گذاری هفته کارگر ضمن اعلام آمادگی و کمک برای برگزاری هرچه بهتر هفته کارگر به بیان نظرات و پیشنهادات خود به‌منظور برگزاری هرچه باشکوه‌تر آن هفته پرداختند.

وحدت‌رویه در استفاده از شعار سال در سراسر کشور، نصب تصاویر کارگران نمونه در سطح شهر، تبلیغات محیطی، فرهنگ‌سازی و نهادینه‌سازی تکریم کارگران و فرهنگ کار در مهدهای کودک و مدارس، ساخت برنامه‌های تلویزیونی، فیلم و سریال و مسابقات با هدف تکریم مقام کارگران و خانواده‌های آن‌ها، تکریم کارگران و اختصاص ظرفیت رسانه‌ای در راستای فرهنگ‌سازی و ترویج مؤلفه‌های فرهنگ کار و منزلت و تولید محتوای آموزشی در شبکه مبلغین، نمایش دستاوردهای کار و تولید، تکریم کارگران بازنشسته و راه‌اندازی بنیاد نخبگان کار و تولید از جمله پیشنهادات مطرح‌شده در نشست شورای سیاست‌گذاری هفته کارگر سال ‌۱۴۰۳ بود.

کد خبر: 68627

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =