١٠٠٠ پروژه سازمان فنی و حرفهای با حضور وزیر کار افتتاح شد

صولت مرتضوی، وزیر کار با حضور در مراسم افتتاح هزار پروژه فنی و حرفه‌ای بر اهمیت اشتغال در رفع مشکلات اجتماعی تاکید کرد.

به گزارش آتیه آنلاین، مراسم افتتاح و بهره‌برداری از ١٠٠٠ پروژه سازمان فنی و حرفه‌ای کشور عصر امروز (سه شنبه،١٧ بهمن) با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.
صولت مرتضوی در این مراسم با تبریک دهه فجر گفت: آنچه امروز و در دولت سیزدهم رخ می‌دهد در سایه‌سار خون شهداست و امروز ایران بزرگ ما به یک کارگاه آموزشی تبدیل شده که شاهد آن افتتاح هزار مرکز فنی حرفه ای با اعتباری بالغ بر ١٢٠٠ میلیارد تومان است.

وی با تقدیر از فعالیت‌های صورت گرفته در سازمان فنی و حرفه‌ای ادامه داد: اهمیت این سازمان در نهضت ملی مهارت یکی از ابداعات بزرگ وزارت تعاون است. اساسا مرزهای توسعه زمانی در نوردیده می شود که کارگزاران توسعه محور، مجهز و با ابزار علم و عمل باشند که در فنی و حرفه ای علم و عمل را مشاهده می‌کنیم.

وزیر کار در عین حال متذکر شد: برای برون رفت از مشکلات اجتماعی نیاز به ایجاد اشتغال است و برای ایجاد اشتغال‌گریزی جز مجهز شدن به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: ضرورت دارد آموزش‌های این سازمان بر اساس اولویت‌های بازار کار محقق شود.

مرتضوی با اشاره به گزارش‌های عملکردی ارائه‌شده از سوی متولیان سازمان فنی و حرفه‌ای استان‌های مختلف کشور، گفت: یکی از دغدغه‌های ما در سازمان فنی و حرفه‌ای بحث ناترازی در جذب نیروی انسانی به سبب ناترازی در پرداخت‌ها بود که طی دو سال گذشته اقدامات خوبی در زمینه همسان‌سازی حقوق صورت گرفت هرچند هنوز تا سطح مطلوب فاصله داریم.
وی افزود: از سوی دیگر تایید اساسنامه این سازمان در مجلس و تصویب آن در شورای نگهبان اقدام خوبی بود که محقق شد و امیدوارم در قالب شرایط جدید بتوانیم در راستای واگذاری امورات مردم به آنها در بخش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای توفیقات لازم را به دست آوریم.

کد خبر: 68091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =