اصلاح موادی از قانون بیمه بیکاری در حال انجام است

«علی‌حسین رعیتی‌فرد» معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حال اصلاح موادی از قانون بیمه بیکاری با حضور شرکای اجتماعی هستیم. اصلاحات موردنظر در حوزه قانون کار در هیأت دولت مطرح و لوایح آن آماده و در حال انجام است تا بتوان اصلاح موادی از قانون کار و موادی از بیمه بیکاری را به‌عنوان لایحه دولت به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط‌عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رعیتی‌فرد در نشست تخصصی فعالان اقتصادی استان خراسان‌رضوی با موضوع مسائل حوزه روابط کار، بیان کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری که تأکید دارند توازن و تعادل بین جامعه کارگری و کارفرمایی باید رعایت شود، در تلاش هستیم با استفاده از ظرفیت‌های موجود، دغدغه و نگرانی‌های جامعه کارگری و کارفرمایی را به حداقل برسانیم.

وی افزود: یکی از راه‌های تحقق عدالت اجتماعی، تنظیم روابط بین کارگر و کارفرما است و این باعث می‌شود دغدغه جامعه کار و تلاش کاهش یافته و چرخ تولید در گردش باشد.

معاون روابط کار وزارت تعاون بیان کرد: یکی از اهداف مهم حوزه روابط کار، اجرای صحیح قوانین و مقررات کار و حل و فصل اختلافات کارگری از طریق ماده ۱۵۷ قانون کار به منظور کاهش دادخواست‌های واصله به مراجع حل اختلاف است.

وی ادامه داد: ما باید با توجه به کمبود نیروی کار، ایجاد انگیزه کنیم که نیروی کار بعد از پایان مقرری بیمه بیکاری، مجدد به واحد کاری بازگردد.

معاون وزیر کار با اشاره به طرح طبقه‌بندی مشاغل گفت: برای برقراری عدالت مزدی باید به‌سمت اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل برویم و در حال حاضر این طرح در بسیاری از واحدها اجرا می‌شود.

وی در رابطه با چالش‌های مشاغل سخت و زیان‌آور گفت: یکی از اقدامات ارزشمند صورت‌گرفته در این وزارتخانه، بررسی دقیق و دسته‌بندی مسائل و چالش‌های اجرای طرح مشاغل سخت و زیان‌آور و اصلاح قوانین و مقررات آن است.

رعیتی‌فرد ادامه داد: در کنار موضوع افزایش حقوق کارگران، تلاش جدی دولت و ارکان نظام، مهار تورّم است.

معاون وزیر کار، نقش سازمان‌های کارگری و کارفرمایی در هدایت نیروی کار و در پایداری و موفقیت بنگاه‌های اقتصادی، بسیار مؤثر دانست و اظهار امیدواری کرد با کمک کارگران و کارفرمایان در بحث حقوق و دستمزد نیز به نتایج خوبی برسیم.

در این نشست فعالان اقتصادی خراسان‌رضوی به برخی از مشکلات خود از جمله اصلاح ماده ۱۶۰ قانون کار، انتخابات نمایندگان کارفرمایان در مراجع حل اختلاف، اصلاح قانون بیمه بیکاری، ماده ۱۵۷ قانون کار، مشاغل سخت و زیان‌آور و ... اشاره و مطالبی را مطرح کردند.

کد خبر: 67996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =