بیش از دو هزار نفر از زنان خانه‌دار خراسان‌شمالی بیمه تامین‌اجتماعی شدند

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: دو هزار و ۳۷۳ هزار نفر از زنان خانه‌دار این استان تاکنون زیر پوشش بیمه تامین‌اجتماعی قرار گرفتند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین‌اجتماعی استان‌ خراسان شمالی، جواد یزدانی با بیان این مطلب گفت: یکی از دغدغه‌های زنان خانه دار فاقد شغل، داشتن بیمه است که در دولت سیزدهم، این دسته از زنان ضمن استفاده از پوشش‌های بیمه زنان خانه‌دار، پشتوانه‌ای برای آینده خود و فرزندانشان دارند و بر همین اساس، این دسته از خانم‌ها (مجرد یا متاهل) می‌توانند، در رده سنی ۱۸ تا ۵۰ سال، از خدمات و پوشش‌های بیمه تامین اجتماعی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه بیمه زنان خانه‌دار در گذشته مورد غفلت قرار گرفته بود بیان کرد: زنان خانه‌دار در گذر زمان به انواع و اقسام بیماری‌ها و حوادث دچار می‌شوند پس داشتن بیمه تامین‌اجتماعی زنان خانه‌دار، برای آن‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد. افراد می‌توانند، برای داشتن این بیمه پس از عقد قرارداد، از خدمات و مزایای بیمه تامین‌اجتماعی زنان خانه‌دار استفاده کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی با اشاره به اینکه ۴۴ درصد از جمعیت خراسان شمالی روستایی هستند، گفت: به نوعی بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور زیر پوشش سازمان تامین‌اجتماعی قرار دارند اما به علت اینکه جمعیت زیادی از این خطه در روستاها سکونت دارند ضریب پوشش بیمه‌ای این استان نسبت به میانگین کشوری پایین است.

وی بیان کرد: ساختار اشتغال صنعتی خراسان شمالی به نسبت سایر استان‌ها ضعیف است و بیشترین آمار بیمه‌ای استان مربوط به صنعت دامپروری، صنایع دستی، صنعت ساختمان و کارگاه های کوچک است که ضریب اشتغال استان را تشکیل می‌دهد.

یزدانی با بیان اینکه پایین بودن سرانه درآمد خانوار در خراسان شمالی مانع استقبال شهروندان از بیمه شده است، گفت: متاسفانه این شاخص در استان مانع پوشش بیمه‌ای مناسب شده است، خانوارها قدرت پرداخت حق بیمه خود را در طرح‌های خوداختیاری و آزاد به نسبت سایر استان ندارند.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی در مورد مزایای بیمه زنان خانوار افزود: انتخاب نرخ پرداخت حق بیمه و دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه و حمایت درمان از ویژگی‌های بیمه زنان است و همچنین زنان خانه‌دار علاوه بر امکان دریافت مستمری بازماندگان به تبع همسر می توانند به واسطه بیمه‌پردازی در قالب بیمه زنان خانه‌دار و احراز شرایط مقرر به طور همزمان از مستمری بازنشستگی خود نیز بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: طرح بیمه فراگیر شامل بیمه زنان خانه‌دار، دانشجویان و مشاغل آزاد می‌شود که اینک سه هزار و ۵۰۰ نفراز شهروندان این استان بیمه‌شدگان خاص هستند.

۳۴۵ هزار نفر از شهروندان این استان زیر پوشش بیمه تامین‌اجتماعی قرار دارند و این شاخص در خراسان شمالی حدود ۳۴ درصد است.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند، همچنین ۳۰ هزار نفر از جمعیت این استان نیز عشایری هستند.

کد خبر: 66493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =