رونمایی از ۲۰۶ استاندارد شایستگی و ارزشیابی و ۱۵ عنوان کتاب آموزشی

 به مناسبت هفته پژوهش و با حضور وزیر کار، رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای و رییس مرکز پژوهش مجلس شورای اسلامی، از ۲۰۶ استاندارد جدید شایستگی و ارزشیابی در حوزه فناوریهای برافکن و مشاغل روبه رشد و ۱۵ عنوان کتاب آموزشی رونمایی شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای، طراحی نقشه راه آموزش حرف و مشاغل، شناسایی مشاغل و تحلیل آن‌ها، شایستگی‌های مورد نیاز حرف و مشاغل تعیین‌شده، سطح‌بندی شایستگی‌ها و تدوین عناصر شایستگی و معیارهای عملکرد از مراحل تدوین استانداردهای شایستگی و ارزشیابی بوده است.

از این مجموع استاندارد در زمینه مشاغل؛ متخصصان هوش مصنوعی، تکنسین‌های پشتیبانی عملیات فناوری اطلاعات و ارتباطات، متخصصان ساخت وب چندرسانه‌ای‌ها، تکنسین‌های وب، متخصصان پایگاه داده‌ها و شبکه‌های رایانه‌ای، سازندگان نرم‌افزار و تکنسین‌های کنترل فرآیندها تدوین شده است. همچنین از ۱۵ عنوان کتاب در حوزه‌های صنایع پوشاک، صنعت گاز، صنایع خودرو و شایستگی‌های غیر فنی براساس استاندارهای شایستگی تدوین شده رونمایی شد. این۲۰۶ عنوان استاندارد شایستگی و ارزشیابی و ۱۵ عنوان کتاب درسی، در قالب سند حرفه به همت دفتر پژوهش، طرح و برنامه‌ریزی درسی سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای تدوین شده است. در این مراسم از ابوالفضل تیرانداز بعنوان پژوهشگر برتر از سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای تجلیل شد.

کد خبر: 66445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =