برداشتن صندلی‌ها از متروی در سئول

سئول برای کاهش ازدحام در ساعات شلوغی، واگن‌های متروی بدون صندلی را آزمایش می‌کند. از ماه ژانویه، در برخی واگن‌ها اتاق ایستاده وجود خواهد داشت تا مردم بتوانند «راحت‌تر و ایمن‌تر» از خطوط متروی پایتخت کره جنوبی استفاده کنند.

به گزارش آتیه آنلاین و به نقل از گاردین؛ سیستم متروی سئول قصد دارد تا قطارهایی با واگن‌های بدون صندلی را به منظور کاهش ازدحام در ساعات اوج مصرف معرفی آزمایش کند.

مترو سئول روز چهارشنبه اعلام کرد، برنامه آزمایشی که قرار است از ژانویه آغاز شود، شامل حذف صندلی‌ها از دو سوی واگن قطارها در مترو است که در دو خط از ۹ خط اصلی پایتخت کره جنوبی در ساعات شلوغ صبح و عصر حرکت می‌کنند. این بخشی از یک پروژه گسترده‌تر با هدف کاهش ازدحام در یکی از شلوغ‌ترین سیستم‌های متروی جهان است.

طبق گفته متروی سئول، تا سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳، سطح ازدحام در خطوط متروی ۴ و ۷، دو خط اصلی ازدحام و در جایی که این آزمایش در حال انجام است، در شلوغ‌ترین ساعات به ترتیب به ۱۹۳.۴ درصد و ۱۶۴.۲ درصد ظرفیت کامل آن رسیده است. با حذف صندلی‌ها، پیش‌بینی می‌شود که سطح ازدحام به ۱۵۳.۴ درصد در خط ۴ و ۱۳۰.۱ درصد در خط ۷ به ازای هر واگن مترو کاهش یابد، که البته هنوز بالاتر از حد ظرفیت کامل این واگن‌ها است.

مترو سئول یکی از بزرگترین شبکه‌های راه‌آهن شهری جهان را مدیریت می‌کند که شامل ۹ خط و ۲۷۵ ایستگاه است که روزانه به ۷ میلیون مسافر خدمات‌رسانی می‌کند.

باک هو، مدیر عامل مترو سئول دراین‌باره گفت: «اگر پروژه آزمایشی مؤثر باشد، ما در آینده ابتکار عمل را گسترش خواهیم داد تا اطمینان حاصل شود که شهروندان می‌توانند راحت‌تر و ایمن‌تر از مترو استفاده کنند.

علاوه بر این اعلامیه، متروی سئول از روز دوشنبه تعداد قطارهای مترو را در این دو خط شلوغ و در ساعات افزایش ازدحام جمعیت بیشتر کرده است.

با این همه چندین رسانه محلی این پرسش را طرح کرده‌اند که آیا این ابتکار متروی سئول بالاخره به «جیوکچول» (jiokcheol) بسیار مخوف مترو پایان می‌دهد؟ «جیوکوچول» اصطلاحی است که از ترکیب «جهنم» و «مترو» در زبان کره‌ای بوجود آمده است و انعکاسی است از وضعیت اسفباری که روزانه مسافران در قطارهای متروی پر ازدحام کره‌ جنوبی تجربه می‌کنند.

کد خبر: 65178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =