نیمکت و مدیران استقلال در ساحل آرامش

نتایج خوب استقلالی‌ها در لیگ برتر فوتبال موجب شده است که مدیران باشگاه استقلال موضع‌شان را نسبت به سرمربی جوان این تیم تغییر دهند.

به گزارش آتیه آنلاین، هفته گذشته و قبل از اینکه تیم استقلال تهران به مصاف تیم تراکتورسازی تبریز برود و یکی از حساس‌ترین مسابقات این فصل را در نیمه نخست رقابت های لیگ برتر فوتبال، برگزار کند،  محمود فکری سرمربی تیم استقلال از سوی مدیران استقلال تحت فشار قرار داشت. پس از دربی مسئولان باشگاه استقلال به طرق مختلف عنوان کرده بودند که از عملکرد تیم استقلال در دیدار مقابل پرسپولیس رضایت کافی ندارند و محمود فکری باید فکری به حال تیم استقلال بکند. در این راستا حتی عبدیان، عضو هیأت‌مدیره باشگاه اظهاراتی انجام داد که نشان می‌داد از نتیجه به دست آمده در دربی ناراحت است.

در واقع بعد از دربی فضا به ضرر محمود فکری پیش می‌رفت تا اینکه سرمربی استقلال توانست با اعمال تغییراتی مناسب در ترکیب تیمش بردی پرگل را مقابل تراکتور به دست آورد و تا حد زیادی فضا را به سود خود تغییر دهد. استقلال توانست به پیروزی قاطعانه ای مقابل تراکتورسازی دست پیدا کند. یک پیروزی ارزشمند که موجب بازگشت استقلال به صدر جدول مسابقات لیگ برتر فوتبال هم شد. اما رسیدن به صدر جدول تنها دستاورد مهم پیروزی استقلالی ها مقابل تراکتور سازی نبود، دستاورد مهمتر این پیروزی این بود که  مدیران باشگاه استقلال بار دیگر با محمود فکری و دستیارانش به تعامل رسیدند و فضای آرامی بین مدیریت و نیمکت استقلال حکم‌فرما شد.

**سکوتی که علامت رضایت است! 

پس از نتیجه خوب و نمایش عالی استقلالی ها مقابل تراکتورسازی و بازگشت این تیم به صدر جدول،  عبدیان اظهار نظری نکرد و سکوت پیشه کرد، البته در این میان برخی اعضای هیأت‌مدیره استقلال بعد از بازی با تراکتورسازی اظهاراتی داشتند که نشان از رضایت آن‌ها داشت.  احمد مددی که اغلب اهل اظهار نظر درباره وضعیت تیم استقلال نبود پس از این پیروزی از محمود فکری و عملکرد تیمش تعریف و تمجید کرد و گفت انتخاب محمود فکری برای سرمربیگری استقلال با مطالعه و بررسی های لازم انجام شده است. البته بعید است ک مدیران استقلال با مطالعه و بررسی زیادی سراغ فکری رفته باشند و اصولاً انتخاب این مربی از سر ناچاری بود، اما به‌واقع همین حمایت‌های آنها می‌تواند مسیر را برای فکری و همکارانش هموار کند تا روند خوب خود را حفظ کند. این در حالی است که پیش از این محمود فکری حتی با اینکه از ابتدای فصل تیم خوبی نشان داد و در در دایره مدعیان قرار گرفته بود،  مورد انتقاد قرار می‌گرفت. حالا اما فضا نشان از عقب نشینی مسئولان استقلال از موضع‌شان دارد. فضایی که  محمود فکری باید آن را با نتایج خوب استقلال و ادامه روند خوب این تیم حفظ کند و ثابت نگه دارد.

**تغییر سبک برگ برنده نیمکت آبی‌ها

نقد بزرگی که در هفته های اخیر به تیم استقلال وارد می شد این بود که در این تیم میل به بازی هجومی کم است. برای همین محمود فکری در بازی با تراکتورسازی دست به تغییر و تحول در ارنج تیمش زد تا نشان دهد که ریسک پذیر است و می تواند تیمش را به سمت هجومی شدن پیش ببرد. فکری که همیشه مربی محتاطی به نظر می‌رسید، در بازی با تراکتورسازی از ابتدا 3 مهاجم خود را به میدان فرستاد به همه ثابت کرد بدش نمی‌آید تیمش را هجومی بچیند. شاید همین تصمیم کلید موفقیت استقلال در لیگ بیستم هم باشد و ادامه تاکتیک‌های هجومی بتواند گره‌های بزرگتر را باز کند و فکری و تیمش را همینطور مقتدرانه در کورس قهرمانی حفظ کند. فوتبالی که استقلال مقابل تراکتور به نمایش گذاشت نشان از این داشت که قهرمانی برازنده این تیم است و شاید این روند بتواند از استقلال چهره تازه ای نمایان کند.استقلالی که فصل پیش هرچه خورد از بی‌ثباتی روی نیمکت و تغییرات پی‌درپی در بخش فنی بود  به نظر می‌رسد در فصل جدید شرایط تا حدی در بخش دفاعی بهبود یافته و در حوزه فنی نیز ثبات خوبی برقرار است. این ساحل آرامش که این روزها در مجموعه استقلال ایجاد شده است چشم انداز روشنی برای این تیم است.چشم اندازی روشن که شاید چشم هواداران استقلال را بعد از سال‌ها به قهرمانی در لیگ برتر فوتبال روشن کند.

کد خبر: 6514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =