خدمت به خلق از بزرگترین و بهترین عبادات است

«حضرت آیت‌الله نوری همدانی» مرجع عالیقدر شیعه در دیدار با مدیرعامل و جمعی از مدیران سازمان تأمین‌اجتماعی توفیق خدمتگزاری به مردم در سازمان تأمین‌اجتماعی را از نعمات خداوند متعال دانست و افزود: نیکی به مردم و خدمت به خلق در احادیث و روایات از بزرگترین و بهترین عبادات است و خداوند به شما این توفیق را داده که در خدمت مردم باشید.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، حضرت آیت‌الله نوری همدانی در جریان این دیدار، اسلام را یک دین اجتماعی به تمام معنا توصیف کرد و افزود: مردم برای زندگی به یکدیگر نیاز دارند و همه باید به اندازه خود در خدمت مردم باشند. حتی غیرمسلمانانی که در جامعه اسلامی زندگی می‌کنند حقوقی دارند و در اسلام به کمک به همه مردم توصیه شده است.

وی با ذکر روایتی از حضرت رسول اکرم (ص) گفت: در بین کارهای نیک، خدمت و خوبی کردن به خلق بهترین اعمال است.

این مرجع عالیقدر شیعه با تأکید بر اینکه مدیران، مسئولان و کارگزاران نظام اسلامی، هرچه در خدمت به مردم ساعی‌تر باشند، لطف خداوند در حق آنان افزون خواهد شد، همه کارکنان و مدیران نظام را به نرم‌خویی و برخورد محبت‌آمیز با مردم توصیه کرد و افزود: خداوند متعال از پیامبر اکرم (ص) نرمش در برابر مردم و خدمت به خلق را انتظار دارد و در احادیث و اخبار و روایات، درشت‌خویی با مردم موجب پراکندگی مردم شناخته شده است.

وی ادامه داد: نیکی به مردم و خدمت به خلق در احادیث و روایات از بزرگترین و بهترین عبادات است و خداوند به شما این توفیق را داده که در خدمت مردم باشید. الحمدلله این روحیه خدمتگزاری در شما و دولت سیزدهم وجود دارد.

پوشش کامل بیمه درمان در کشور

در این دیدار «میرهاشم موسوی» مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی ضمن تسلیت ایام رحلت حضرت معصومه (س) گفت: پوشش بیمه اجتماعی در کشور پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، حدود ۲۰ درصد جمعیت ۳۵ میلیونی آن زمان کشور بود که به برکت انقلاب اسلامی در حال حاضر پوشش بیمه اجتماعی به حدود ۷۴ درصد جمعیت ۸۵ میلیونی امروز کشور رسیده است. اتفاق خوب دیگری که اخیراً دولت مردمی رقم زده پوشش بیمه همگانی برای همه آحاد کشور است به‌گونه‌ای که می‌توان گفت تقریباً کسی در کشور نیست که تحت پوشش بیمه درمان نباشد.

موسوی افزود: یکی از خدمات مهم ما در کنار پرداخت مستمری بازنشستگی، ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان و بازنشستگان و خانواده تخت تکفل آنان است. این خدمات در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی به شکل کاملاً رایگان به بیمه‌شدگان ارائه می‌شود. قبل از انقلاب ما تنها حدود ۲۰ مرکز درمانی تخصصی و فوق تخصصی تأمین‌اجتماعی در کشور داشتیم که امروز به برکت خون شهدا و تلاش‌هایی که صورت گرفته است، بالغ بر ۴۰۰مرکز تخصصی، فوق‌تخصصی و بیمارستانی در کشور داریم که برخی از آنها در منطقه رتبه بالایی دارند.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در مورد دستاوردهای این سازمان در دوره مدیریتی اخیر گفت: در اوایل این دولت یکی از چالش‌های اساسی که ما در حوزه تأمین‌اجتماعی داشتیم، مشکل ناترازی منابع و مصارف بود. وقتی سازمان تأمین‌اجتماعی را دولت مردمی سیزدهم تحویل گرفت، این سازمان یک بدهی ۱۰۶ هزار میلیارد تومانی به بانک‌ها داشت که سازمان را به بزرگترین بدهکار نظام بانکی کشور تبدیل کرده بود.

او اضافه کرد: علاوه بر این برای پرداخت حقوق و مستمری بازنشستگان که در آن مقطع ماهانه حدود ۲۷ هزار میلیارد تومان باید پرداخت می‌کردیم، کسری نقدینگی ماهانه سه تا پنج هزار میلیارد تومان داشتیم. امروز به مدد عنایات رئیس جمهور، آیت‌الله رئیسی و حمایت وزیر کار و با همراهی مجلس، به لطف خداوند متعال هم آن بدهی بانکی سنگین را تسویه کرده‌ایم و هم علاوه بر آن در اجرای اصل ۲۹ قانون اساسی و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، بالغ بر ۲ میلیون ۴۰۰ هزار بیمه‌شده را جذب کرده‌ایم و درآمد پایداری از این محل ایجاد شده است؛ به‌نحوی ‌که امسال هر ماه حدود ۴۱ هزار میلیارد تومان حقوق را بدون ریالی استقراض مالی تأمین و پرداخت کرده‌ایم.

او افزود: توجه به بازنشستگان را در زمره اولویت‌های سازمان قرار داده‌ایم و در بیمه تکمیلی بازنشستگان امسال با افزایش ۸۰ درصدی سطح تعهدات و افزایش سهم سازمان به ۱۰۲ هزار و ۵۰۰ تومان اجرایی کرده‌ایم که رضایتی نسبی برای این عزیزان ایجاد کرده است. علاوه بر این رقم و تعداد تسهیلات قرض‌الحسنه پرداختی به این عزیزان را افزایش داده‌ایم و داروهای جدیدی نیز به ویژه داروهای بیماران صعب‌العلاج تحت پوشش بیمه قرار گرفته است. خدمات درمان ناباروری را هم که هزینه سنگینی دارد، برای اولین بار تحت پوشش بیمه گرفته‌ایم.

موسوی همچنین بیان کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری با وجود مشکلات برجای‌مانده از قبل و نیز وضعیت اقتصاد کلان و اقتصاد جهانی، تلاشهایی را برای افزایش تولید و افزایش سود مجموعه اقتصادی سازمان آغاز کرده‌ایم. در این حوزه، مبارزه با همه مظاهر فساد را به‌صورت یک رویکرد کلان در دستور کار داریم و تلاش می‌کنیم حسب سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، امانتدار خوبی برای منابع متعلق به بیمه‌شدگان باشیم. رشد سود امسال شستا نسبت به سال‌های قبل بهتر بوده و حدود ۵۹ درصد رشد در سود انباشته داشته‌ایم هرچند هنوز با استاندارد سهم منابع سرمایه‌گذاری در مصارف صندوق‌های بازنشستگی فاصله داریم.

او در ادامه توضیح داد: استاندارد سهم سود بخش سرمایه‌گذاری در تامین منابع صندوق‌های بازنشستگی ۱۸ تا ۲۰ درصد است که امروز متاسفانه تنها ۶ درصد از منابع ما از محل سود فعالیت‌های اقتصادی تأمین می‌شود که بهبود این شرایط را در دستور کار داریم و به صورت جدی پیگیری می‌کنیم.

موسوی همچنین گفت: امیدواریم با عنایات خداوند و ائمه معصومین و به‌ویژه عنایت حضرت فاطمه معصومه (س) که امروز برای توسل به آن بانوی مکرمه در شهر قم هستیم، بتوانیم خدمات‌مان را هر روز گسترش و توسعه دهیم و با جلب رضایت مردم و مخاطبان، رضایت خداوند و ائمه معصومین را هم جلب کنیم.

کد خبر: 64952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =