اولویت سازمان تأمین اجتماعی حمایت از کار و تولید است

حمیدرضا نائب خسروشاهی، کارشناس بیمه‌های اجتماعی گفت: اولویت سازمان تأمین اجتماعی حمایت از کار و تولید و جامعه کارگری و کارفرمایی است که در قالب اجرای طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای بخشی از حمایت‌های همه‌جانبه این نهاد بیمه‌گر نشان داده شد.

خسروشاهی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین افزود: سازمان تأمین اجتماعی با تحت پوشش داشتن جامعه آماری ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار بیمه شده اصلی و ارائه خدمات به یک میلیون و ۳۰۰ هزار کارگاه فعال، به نوعی از این فعالان عرصه اقتصاد و کسب و کار حمایت جدی را در دستور کار خود قرار داده است تا از این شیوه حمایتی بتواند به تعهدات خود در قبال ۵۳ درصد جامعه با جمعیتی بیش از ۴۶ میلیون نفر به خوبی عمل کند.

او ادامه داد: به واسطه تحت پوشش قرار داشتن بخش اعظمی از کارگران از خدمات سازمان تأمین اجتماعی، اکنون ۷۰ درصد خدمات سازمان به جامعه کارگری، فعالان عرصه کار و تولید ارائه می‌شود و این نهاد بیمه‌ای برای خدمات‌رسانی مطلوب‌تر به این گروه‌های هدف همه تلاش خود را به کار گرفته است.

بازگشت جرائم پرداختی از سوی کارفرمایان به چرخه تولید

رئیس شعبه پنجم تأمین اجتماعی تبریز یکی از برنامه‌های حمایتی سازمان را از جامعه کارفرمایی اجرای طرح بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان عنوان کرد و گفت: این طرح در سال جاری از اول خردادماه تا پایان مردادماه به مدت سه ماه برای بهره‌مندی کارفرمایان بدهکار اجرایی شد.

او بیان کرد: با توجه به شعار سال تحت عنوان مهار تورم و رشد تولید، سازمان تأمین اجتماعی نیز در راستای حمایت از جامعه کارگری و عرصه‌های اقتصادی و تولیدی نسبت به اجرای این طرح پس از تصویب هیأت دولت اقدام کرد تا همچنان نقش حمایتی خود را از این فعالیت‌های مهم جامعه کارفرمایی و کارگری نشان دهد.

استقبال مناسب کارفرمایان از طرح بخشودگی جرائم بیمه‌ای

خسروشاهی به استقبال مناسب و مطلوبی جامعه کارفرمایان از طرح بخشودگی جرائم بیمه‌ای در سال جاری همانند سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: جرائمی که به نوعی باید از سوی کارفرمایان پرداخت می‌شد در راستای اجرای این طرح به چرخه تولید برگشت داده شد و برای رونق فعالیت‌های اقتصادی و توسعه عرصه کارگاه‌ها هزینه می‌شود.

به گفته او، اجرای طرح بخشودگی جرائم بیمه‌ای، در واقع کارفرمایان را در راستای رونق تولید و فعالیت بیشتر در عرصه کسب و کار توانمند می‌کند و می‌تواند برای ارتقاء تولید بیشتر تاثیرگذار باشد.

این کارشناس بیمه‌های اجتماعی افزود: بازگشت این جرائم بیمه‌ای به چرخه تولیدی، علاوه بر رشد تولید، حمایت از جامعه کارگری و گسترش عرصه رقابتی در میان کارگاه‌های فعال و حتی کارفرمایان را به دنبال خواهد داشت.

او بیان کرد: به همین منظور توصیه می‌کنیم که کارفرمایان فعال در عرصه تولید و اقتصاد، بخشودگی جرایم بیمه‌ای را به شیوه‌ای پرداخت کنند تا از این طریق باعث تشویق و ترغیب بیشتر کارفرمایان در راستای پرداخت به هنگام و به موقع حق بیمه جامعه کارگری تحت پوشش خود شود.

خسروشاهی ادامه داد: البته این اقدام به سازمان تأمین اجتماعی برای ارائه تعهدات همه‌جانبه خود به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران هم کمک خواهد کرد. همچنین منجر به گسترش حمایت‌های این نهاد بیمه‌ای از جامعه تحت پوشش همچون کارگران و کارفرمایان می‌شود.

کد خبر: 64743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =