خلق ۵۹۰ هزار فرصت شغلی در ۶ ‌ماهه نخست سال‌جاری

«محمود کریمی‌بیرانوند» معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از خلق ۵۹۰ هزار فرصت شغلی در  ۶‌ ماهه نخست سال‌جاری خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «محمود کریمی‌بیرانوند» در حاشیه نمایشگاه روستا آباد و به مناسبت روز ملّی روستا، درباره ایجاد اشتغال در سال ۱۴۰۲، ‌ گفت: طبق تعهدی که وزارت کار در سال‌جاری داده، قرار است یک میلیون و ۸۸ هزار فرصت شغلی ایجاد شود و براساس سامانه رصد ملّی اشتغال از ابتدای سال تاکنون ۵۵ درصد این هدف عملیاتی شده و ۵۹۰ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد شده است.

وی همچنین ادامه داد: سال گذشته هم تعهد شده بود که یک‌میلیون شغل ایجاد شود که این تعهد هم اجرا شد.

کریمی‌بیرانوند در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی تبصره ۱۸ نیز گفت: برای ایجاد اشتغال روستایی قرار است ۱۳ هزار میلیارد تومان طی چند هفته آینده اختصاص پیدا کند و صرف پرداخت تسهیلات برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی شود.

او در ادامه افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۴۰ درصد خدمات اشتغال‌زایی دولت در حوزه روستاها انجام شده و برخلاف گذشته سهم بیشتری در سیاست‌ها و خدمات به روستائیان اختصاص می‌یابد، همچنین ۴۰ درصد اشتغال ایجادشده براساس سامانه رصد ملّی اشتغال در روستاها و مناطق عشایری بوده است.

ایجاد ۴۳۰ هزار شغل در مناطق روستایی در سال ۱۴۰۱

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت کار گفت: سال گذشته از یک‌میلیون فرصت شغلی ایجاد شده ۴۳۰ هزار اشتغال در مناطق روستایی ایجاد شد و امسال هم تاکنون ۲۰۰ هزار کد ملّی روستایی و عشایری مشغول به‌کار شده‌اند و این آمار از همه دستگاه‌های مرتبط با ایجاد اشتغال گرفته‌شده است. یعنی سهم اشتغال ایجادشده روستایی در سال‌جاری ۳۶ درصد از کل اشتغال کشور است.

او اضافه کرد: یکی از قوانین مهم دولت ایجاد اشتغال روستا با منابع در اختیار است و تحت عنوان قانون اشتغال پایدار روستایی دنبال می‌شود، از ابتدای دولت تاکنون ۳ هزار میلیارد تومان از تسهیلات اشتغال‌زایی جذب مناطق روستایی و عشایری شده است.

کریمی‌بیرانوند تاکید کرد: امسال هم که منابع اشتغال در تبصره ۱۸ متمرکز شده و دبیری حساب‌های پیشرفت و عدالت و تبصره ۱۸ برعهده وزارت اقتصاد می‌باشد، قرار است با همکاری این وزارتخانه طی یکی دو هفته آینده ۱۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد اشتغال در روستاها و عشایری اختصاص پیدا کند.

وی افزود: منابع ایجاد اشتغال روستایی در قانون اشتغال پایدار روستایی و از طریق حساب‌های پیشرفت و عدالت با عاملیت بانک‌های مربوطه پرداخت می‌شود.

کد خبر: 64430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =