توجه به نیازهای چندگانه مهارتی در بازار کار ضروری است

«مهرداد عظیمی» معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در نشست با مدیرعامل و تعدادی از مدیران صندوق بازنشستگی هما، بر ضرورت توجه به نیازهای چندگانه مهارتی در راستای موفقیت در ایجاد و پایداری اشتغال تأکید کرد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، عظیمی گفت: ما در حال گذار از یک مسیر طی شده موفق چهل ساله پیروزی انقلاب هستیم و در این برهه مسئولین کشور بحث آموزش های مهارت که مؤثر در امر اشتغال افراد جویای کار و تحصیل کرده می باشد را دنبال می کنند.

او با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ظرفیت های فراوانی در تربیت نیروی ماهر مورد نیاز بازار کار دارد، افزود: در شرایط کنونی و با توجه به تأثیر تکنولوژی های نوین بر اشتغال، نیازمند توجه ویژه به ارائه آموزش های چندگانه مهارتی در بخش های مختلف آموزش های مهارت حرفه ای، مهارت سخت افزاری و مهارت های نرم افزاری هستیم.

معاون وزیر کار، تاکید کرد: در سال های گذشته، مهارت و تخصص افراد بر پایه یکسری وظایف کلیشه ای استوار بود ولیکن امروزه مسأله تغییر و تحول یکی از مسایل بسیار مهم و حیاتی است و برای اشتغال و انجام موفقیت‌آمیز وظایف شغلی، افراد باید تخصص، مهارت و صلاحیت را در یک زمینه خاص کسب کنند.

وی استقبال بنگاه‌های اقتصادی از آموزش های مهارتی در راستای کسب، بازآموزی و مهارت آموزی منابع انسانی شاغل را بی نظیر عنوان کرد و گفت: سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی فراوانی به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای جهت ارائه مدل آموزش مهارت متناسب با نیاز بازار مراجعه کردند تا سرمایه‌های انسانی در کنار آموزش‌های سنتی، آموزش های مهارتی را کسب کنند.

عظیمی افزود: هدایت در سنین نوجوانی و بعضاً جوانی بر عهده خانواده‌ها است و عدم درک و شناخت خانواده‌ها از فضای کشور و جهان و استعداد فرزندانشان موجب عدم پرورش استعداد و عدم ﺗﺸﺨﯿﺺ و ﺷﻨﺎﺳﺎﺋﯽ ﻫﺪف و ﻣﺴﯿﺮ زﻧﺪﮔﯽ ﺑﺮای آﯾﻨﺪه آنان است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ادامه داد: در حال حاضر سازمان در حوزه گسترش چتر مهارتی و توسعه عدالت آموزشی، تدوین استانداردهای شایستگی و ارزشیابی مبتنی بر چارچوب صلاحیت حرفه‌ای را با همکاری بنگاه های اقتصادی و نهادهای دولتی و غیردولتی و ... در دستور کار قرار داده است.

وی با بیان اینکه آموزش های مرتبط با صنعت هوایی برای نوجوانان و جوانان دارای جذابیت می باشد، آمادگی این سازمان در راستای انعقاد تفاهم نامه با صندوق بازنشستگی هما به عنوان سند همکاری در راستای توسعه چتر آموزشی اعلام کرد.

تشکیل کارگروه تخصصی جهت توسعه آموزش‌های مهارتی در صنعت هوایی

«محسن حسنلو» مدیرعامل صندوق بازنشستگی هما با اشاره به زمینه‌های مختلف همکاری با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، اعلام کرد: این جلسه نتایج مطلوبی را برای صنعت هوایی کشور در پی خواهد داشت و برای تسریع و برنامه‌ریزی توسعه آموزش‌های مهارتی در این حوزه تشکیل کارگروه‌های تخصصی در سطح مدیران و کارشناسان و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری ضروری است.

حسنلو افزود: نیازهای مهارتی صنعت هوایی کشور توسط این مجموعه احصاء می شود تا مسیر شغلی برای نوجوانان و جوانان ترسیم شود و برای شاغلین هم پایداری اشتغال به همراه داشته باشد.

بر اساس این گزارش معاونین سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به ارائه پاره ای توضیحات در خصوص نحوه ارائه آموزش های مهارتی، تدوین استانداردهای آموزشی، سنجش مهارت حرفه ای، آموزش جوار و بین کارگاه، مسابقات ملی و بین المللی مهارت و ... در راستای توسعه همکاری های آموزشی پرداختند.

کد خبر: 64427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =