اسناد همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و بورکینافاسو امضا شد

تفاهم‌نامه کلی و هشت سند همکاری در حوزه‌های اقتصادی، عمرانی و صادرات در نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و بورکینافاسو مبادله شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این اسناد همکاری در حوزه‌های کار و حمایت اجتماعی، آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای، اشتغال و توسعه کارآفرینی، ترتیب و مهارت‌آموزی، علمی و فنی در زمینه داروسازی، انرژی و معدن، محیط زیست و منابع طبیعی، علوم، تحقیقات و فناوری، شهرسازی و ساخت‌ و ساز، فی‌مابین مقامات جمهوری اسلامی ایران و جمهوری مردمی بورکینافاسو مبادله شد.

«سیدصولت مرتضوی» در این نشست با تقدیر از میزبانی دولت جمهوری مردمی بورکینافاسو، گفت: امیدواریم در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی این اسناد همکاری به توسعه بیش از پیش روابط دو کشور بیانجامد.

او در خصوص نتایج اولین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و بورکینافاسو، بیان کرد: در قالب این ۸ سند همکاری شاهد افزایش میزان صادرات محصولات دارویی و خدمات مهندسی ایران به این کشور آفریقایی خواهیم بود.

وزیر کار تأکید کرد: در ادامه همکاری‌های دوجانبه ایران و بورکینافاسو، حوزه‌های دیگر نیز در مسیر تفاهم و تقویت ارتباطات قرار می‌گیرند.

مرتضوی در رأس هیأتی اقتصادی و سیاسی به‌منظور شرکت در کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و بورکینافاسو و دیدار با مقامات این کشور به آواگادوگو سفر کرده است.

وزیر کار از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران ریاست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی با کشور بورکینافاسو را عهده‌دار است.

کد خبر: 64348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =