ساخت ربات‌هایی که از انیمه الهام گرفته‌اند

یک شرکت ژاپنی ربات جدیدی را ساخته است که از ربات‌های تخیلی در انیمه‌های ژاپنی الهام گرفته. این ربات که «گاندام» نام دارد می‌تواند مانند یک وسیله نقلیه از داخل یا از راه دور کنترل شود.

به گزارش آتیه آنلاین و به نقل از؛ استارت آپ ژاپنی «تسوبامه» (Tsubame Industries) که در توکیو مستقر است، یک ربات پوشیدنی چهار چرخ با ارتفاع ۱۴.۸ فوت (۴.۵ متر) ساخته که شبیه ربات‌هایی از مجموعه انیمیشن‌های ژاپنی بسیار محبوب با نام (Mobile Suit Gundam) است. این ربات پوشیدنی که در واقع یک دستگاه متحرک با قابلیت دست و پا را به انسان اضافه می‌کند، با قیمت ۳ میلیون دلار در بازار و برای مردم عادی به فروش می‌رسد.

این ربات که به نام باستان‌شناسی دایناسور پرندگان «ARCHAX» نامیده شده، دارای مانیتورهایی در کابین کاربر است که تصاویر را از دوربین‌های متصل به بیرون دریافت می‌کند تا کاربر بتواند بازوها و دست‌ها را با جوی استیک از داخل تنه آهنی ربات حرکت دهد؛ نوعی تکنولوژی که پیش از این برای انجام کارهای سنگین به کار می‌رفت. همچنین این ربات ۲۶ مفصل دارد که دست‌ها و پاها و بازوها را به بدنه آن که از جنس آلیاژ آلومینیوم و آهن است متصل می‌کند. قابلیت کنترل از راه دور یکی دیگر از ویژگی‌های این ربات است و همچنین انرژی این غول فلزی از طریق بنزین و هم از طریق باطری‌های برقی تامین می‌شود.

این ربات ۳.۵ تنی که اواخر این ماه در نمایشگاه «تحرک» ژاپن رونمایی می‌شود، دارای دو حالت است: حالت ربات عمودی و حالت وسیله نقلیه که در آن می‌تواند تا ۱۰ کیلومتر (۶ مایل) در ساعت حرکت کند.

«ریو یوشیدا»، مدیر اجرایی ۲۵ ساله صنایع «تسوبامه» در ایناره می‌گوید: «ژاپن در انیمیشن، بازی، رباتیک و اتومبیل بسیار معروف است، بنابراین فکر کردم که اگر بتوانم محصولی بسازم که همه این عناصر را در یک ترکیب فشرده کند، عالی خواهد بود».

او ادامه داد؛ «می‌خواستم چیزی بسازم که خودش بگوید: این ژاپن است». یوشیدا قصد دارد پنج دستگاه از این دستگاه‌ها را برای طرفداران پولدار این ربات‌های بسازد، اما امیدوار است روزی از این ربات برای امدادرسانی در بلایای طبیعی یا در صنعت فضایی استفاده شود.

«یوشیدا» در سنین پایین به تولید علاقه‌مند شد و در کارخانه آهن پدربزرگش جوشکاری را آموخت و سپس شرکتی را تأسیس کرد که دست‌های مصنوعی «میوالکتریک» تولید می‌کرد که برای استفاده در صنایع و کمک به معلولین بسیار مفید است. او گفت که مشتاق است مزیت رقابتی ژاپن در تولید را زنده نگه دارد و این کار از طریق بکارگیری ربات‌ها به ویژه در شرایط کمبود نیروی کار ممکن است. «یوشیدا» امیدوار است از نسل های گذشته ژاپن درس بگیرد و این سنت ژاپنی را ادامه دهد.

کد خبر: 64284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =