جامعه آماری سازمان تأمین اجتماعی به ۴۷ میلیون نفر رسید

براساس جدیدترین آمارهای سامانه تأمین نما اکنون جامعه آماری تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی به بیش از ۴۷ میلیون نفر رسیده است که این آمارها نشان از فعالیت گسترده سازمان برای افزایش شمار بیمه‌شدگان و گسترش چتر بیمه‌ای برای همه افراد دارای شرایط دریافت خدمات بیمه‌ای در کشور است.

به گزارش آتیه آنلاین، سامانه برخط داده‌های آماری سازمان تأمین اجتماعی «تأمین نما» به صورت آنلاین همه اطلاعات مربوط به سازمان تأمین اجتماعی در بخش افراد تحت پوشش، ارزش خدمات ارائه شده در بخش‌های درمانی، بیمه‌ای، تعداد نسخه‌های الکترونیک صادر شده، ارائه خدمات غیرحضوری در مرکز پاسخگویی ۱۴۲۰، میزان پروژه‌های عمرانی و میزان مطالبات و خدمات ارائه شده در بخش مقرری بیمه بیکاری و دیگر بخش‌های این سازمان را در اختیار مخاطبان قرار داده است.

اکنون طبق این داده‌های آماری، بیش از ۴۷ میلیون نفر از جامعه ۸۵ میلیون نفری کشور از خدمات بیمه‌ای، درمانی و بازنشستگی سازمان تأمین اجتماعی برخوردار هستند و این سازمان بزرگ بیمه‌ای به بیش از ۵۳ درصد جمعیت کشور خدمات‌رسانی انجام می‌دهد.

برای ارائه تعهدات بیمه‌ای، درمانی و بازنشستگی به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی ماهانه به طور میانگین ۴۰ هزار میلیارد تومان هزینه می‌شود، البته این نهاد بیمه‌ای سال گذشته ۴۶۰ هزار میلیارد تومان بابت تعهدات در قبال افراد تحت پوشش هزینه کرد.

با توجه به اینکه هر ثانیه ۲۶ نفر به جمع بیمه‌شدگان این سازمان بیمه‌گر اضافه می‌شود، جامعه تحت پوشش تأمین اجتماعی هر روز در حال افزایش بوده و برای ارائه خدمات همه‌جانبه به این گروه‌ها از اعتبارات و بودجه دولتی نیز بهره‌مند نبوده و تنها با سرمایه‌گذاری در بخش‌های اقتصادی و وصول حق بیمه از ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار بیمه‌شده اصلی و دیگر فعالیت‌ها منابع خود را تأمین می‌کند.

۳۹ میلیون خانواده تحت پوشش تأمین اجتماعی است

داده‌های آماری این سامانه برخط نشان می‌دهد اکنون با توجه به جامعه آماری ۴۷ میلیونی خدمات‌گیرنده از این سازمان، بیش از ۳۹ میلیون خانواده از خدمات سه‌گانه این نهاد بیمه‌ای بهره‌مند هستند.

همچنین با وجود چهار میلیون و ۲۰۰ هزار مستمری‌بگیر و بازنشسته دریافت‌کننده خدمات از سازمان تأمین اجتماعی، تعداد اعضای خانواده‌ مستمری‌بگیران و بازنشستگان به هشت میلیون و ۲۲۵ هزار و ۵۴۰ نفر در سال جاری رسیده تا در بخش بازنشستگان، ازکارافتادگان و بازماندگان خدمات دریافت کنند.

ارزش خدمات ارائه شده تأمین اجتماعی ۳۳۲ هزار میلیارد تومان

براساس اعلام سامانه برخط تأمین نما، ارزش خدمات ارائه شده سازمان تأمین اجتماعی در سال جاری به رقم ۳۳۲ هزارو ۹۶۰ میلیارد و ۳۶۵ میلیون تومان رسیده است که به طور متوسط هر ساعت ۷۹ میلیارد تومان خدمت به ذینفعان این سازمان ارائه می‌شود.

همچنین هر روز به طور متوسط بیش از ۱.۸۹ هزار میلیارد تومان و هر ثانیه به طور متوسط حدود ۲۲ میلیون تومان ارزش خدمات ارائه شده تأمین اجتماعی به افراد بیمه‌شده و مستمری‌بگیر تحت پوشش به شمار می‌رود.

گسترش چتر بیمه‌ای در دولت سیزدهم

سازمان تأمین اجتماعی با وجود این جامعه آماری تحت پوشش اما همچنان رویکرد گسترش چتر بیمه‌ای خود را در دولت سیزدهم به شکلی متفاوت‌تر دنبال کرده است که در این مدت ۲ سال فعالیت دولت، یک میلیون و ۹۲۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار داد.

یکی از مهمترین رویکردهای سازمان تأمین اجتماعی تعمیم و گسترش پوشش بیمه‌ای به همه آحاد جامعه براساس اصل ۲۹ قانون اساسی و اصل یکم قانون این سازمان است تا از این طریق ضمن اراده خدمات مطلوب به افراد تحت پوشش، در راستای تأمین منابع خود گامی بزرگ بردارد.

اکنون طرح‌های مهمی همچون طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی برای پوشش بیمه زنان خانه‌دار و دانشجویان، بیمه‌های اختیاری و صاحبان حرف و مشاغل آزاد برای دیگر گروه‌های جامعه بدون بیمه در دستور کاری جدی این سازمان قرار دارد و براساس این طرح‌های اقدامات اثربخشی را در حوزه گسترش و پوشش بیمه‌ای انجام داده است.

راهبرد سازمان تأمین اجتماعی پوشش بیمه‌ای همه افراد فاقد بیمه با جامعه آماری ۶ تا ۹ میلیون نفر شاغلان بخش‌های اشتغال غیررسمی و فعالان در عرصه فعالیت‌های مربوط به فضای مجازی است تا از این طریق این گروه‌ها نیز از خدمات همه‌جانبه این سازمان بهره‌مند شوند.

تأمین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌ای اکنون علاوه بر ارائه خدمات به ۵۳ درصد جامعه به ۶۰ درصد کل بازنشستگان کشور خدمات ارائه می‌دهد اما همچنان رویکرد تعمیم و گسترش خدمات بیمه‌ای خود را دنبال می‌کند زیرا افزایش شمار بیمه‌شدگان، ضمن تأمین منابع در راستای تعادل در منابع و مصارف این سازمان تأثیر جدی دارد.

کد خبر: 63765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =