اما و اگرهای فروش اقساطی خودرو

کاهش قیمت خودرو در ماه‌های اخیر موجبات رکود جدی بازار را فراهم کرده و بر این اساس مدتی است بار دیگر طرح‌های فروش اقساطی انواع خودروهای صفر کیلومتر و کارکرده رونق گرفته است.

به گزارش آتیه‌آنلاین، کاهش قیمت در ماه‌های گذشته موجب شده شرایط به سمتی برود که قیمت بازار و کارخانه به یکدیگر نزدیک شوند به گونه‌ای که گاه حتی گفته می‌شود قیمت برخی خودروها در بازار کمتر از قیمت کارخانه آنها شده و بر همین اساس عده‌ای از متقاضیان سامانه یکپارچه فروش خودرو انصراف داده‌اند.

این اتفاق در خودروهای مونتاژی نیز جدی‌تر بوده به طوری که برخی رسانه‌ها حتی از انصراف ۹۰ درصدی متقاضیان این خودروها در سامانه مذکور خبر داده‌اند.

در چنین شرایطی پایین آمدن قیمت خودروها و انتظار بازار برای کاهش بیشتر قیمت‌ها موجب شده بسیاری از متقاضیان این بازار از هرگونه خرید و فروش صرف نظر کرده و به انتظار مشخص شدن وضعیت بازارند. این شرایط موجب شده بار دیگر و پس از مدت‌ها وقفه بحث فروش اقساطی خودرو رونق گیرد و فعالیت‌ها در این زمینه بیشتر شود.

در این میان حتی برخی شرکت‌های تولیدکننده خودروهای مونتاژی نیز نسبت به فروش اقساطی بخش مهمی از تولیدات خود اقدام کرده‌اند تا انصراف متقاضیان سامانه یکپارچه منجر به دپو شدن محصولات آنها در انبار نشود.

البته در کنار خودروهای صفر عده بسیاری نیز حتی برای فروش اقساطی خودروهای کارکرده اقدام کرده‌اند و خودروهای مختلف را با شرایطی متفاوت برای فروش اقساطی گذاشته‌اند.این شرکت‌ها معمولا تلاش دارند از اقساط چند ماهه تا چند ساله و پیش پرداخت‌های مختلف را در نظر بگیرند تا شرایط آنها با قشر وسیع‌تری از خریداران این بخش همخوانی داشته باشد.

فروش اقساطی خودرو با اقساط ۶۰ ماه

همان طور که اشاره شد در شیوه فروش اقساطی خودرو شرکت‌ها تلاش دارند با توجه به بودجه های مختلفی که ممکن است در دست خریداران باشد برنامه‌ریزی کنند و بسیاری نیز شیوه‌های فروش اقساطی پنج ساله را در نظر گرفته‌اند که بطور طبیعی در این شیوه میزان پیش پرداخت یا مبلغ اقساط به مراتب کمتر خواهد بود البته بر اساس مدت زمانی که طول می‌کشد پول خودروی مربوطه به شرکت فروشنده بازگردد برای آن سودی در نظر گرفته می‌شود که در موارد متعدد خرید خودرو به این شیوه باعث می‌شود فرد قیمتی به مراتب بالاتر از اصل قیمت خودرو را پرداخت کند.

به عنوان مثال در یکی از آگهی‌های فروش اقساطی پنج ساله یک دستگاه خودروی ساینای سال ۱۴۰۱ با پیش پرداخت ۹۹ میلیون تومان و اقساط پنج ساله به مبلغ ماهی ۶ میلیون و ۳۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان گذاشته است که جمع این مبلغ به ۴۸۱ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان می‌رسد ۳۳۸ میلیون تومان است. نکته دیگر اینکه تحویل این خودرو نیز سه ماهه خواهد بود. برای خرید خودروهای اقساطی شرایط مختلفی تعریف می‌شود که بر این اساس ممکن است تحویل خودروها نیز در مدت زمان کمتر و حتی در همان روز انجام شود.

با توجه به افزایش قیمت خودرو طی سال‌های گذشته شاید خرید خودرو بدون پیش پرداخت کاری کمی دشوار باشد چراکه در اکثر موارد از سوی شرکت‌ها اینطور شرایط چیده می‌شود که حداقل یک سوم مبلغ قبل از فروش دریافت شود. ضمن اینکه در صورت خرید به این شیوه اقساط ماهانه رقمی بالا خواهد بود و احتمالا سودی که باید به فروشنده پرداخت شود نیز مبلغ قابل توجهی خواهد بود.

کد خبر: 63244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =