سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای از مهم‌ترین مراکز توسعه‌آفرین است

صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای به جهت رسالت مهمی که دارد از مهم‌ترین ارکان توسعه جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مرتضوی در آیین تکریم و معارفه معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای با اشاره به تحولات گسترده سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای در دو سال گذشته، اظهار داشت: دستیابی به رشد و رهایی از چالش بیکاری از رسالت‌های تقویت آموزش‌های مهارتی در کشور است.

او با بیان اینکه در کشور ظرفیت تأمین نیازهای جمعیت بالایی وجود دارد، گفت: لازمه زیست مناسب در این دنیا دانستن است و سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای می‌تواند دانش را تبدیل به تولید و خدمات نماید و به رشد اشتغال منجر شود.

وزیر کار افزود: سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری و نیز اسناد بالادستی از مهم‌ترین مراکز توسعه‌بخش جمهوری اسلامی ایران است.

مرتضوی با بیان اینکه این سازمان در تلاش است با مهارت‌افزایی مسیر اشتغال آبرومندانه را فراهم کند، تأکید کرد: یکی از مأموریت‌های اساسی ما در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توجه به مهارت‌افزایی و توانمندسازی جوانان است.

وزیر کار در ادامه بیان کرد: نیروی کارآمد باید متناسب با توان و ظرفیت‌های اشتغال کشور تأمین شود.

وی به‌روزرسانی و توسعه مراکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای را مهم عنوان کرد و افزود: پیوند آموزش و صنعت در رویکرد جدید سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور باید دنبال شود و آقای عظیمی به جهت تجربیات گسترده توانایی راهبری این حوزه را دارند.

مرتضوی با تقدیر از تلاش‌های آقای حسینی‌نیا در دوران تصدی ریاست سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای گفت: به جهت توانمندی ایشان و اهمیت نقش‌آفرینی گسترده جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های بین‌المللی خصوصاً سازمان بین‌المللی کار از حضور مؤثرشان در ژنو بهره خواهیم برد.

در این آیین با حکم مرتضوی «مهرداد عظیمی» به‌عنوان معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور معرفی و از زحمات «غلامحسین حسینی‌نیا» در دوران تصدی مسئولیت این سازمان تقدیر شد.

کد خبر: 62788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =