بورس نه زور بالا رفتن دارد، نه زور پایین آمدن

بورس تهران در معاملات روز شنبه «هفتم مردادماه» شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۳ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در اولین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، شاخص کل بورس با ۳.۷۶۶ واحد کاهش تا رقم یک میلیون و ۹۹۶ هزار واحد افت کرد. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با ۲۲ واحد کاهش رقم ۷۱۱ هزار و ۲۲۰ واحد را ثبت کرد. در این بازار ۳۴۶ هزار معامله به ارزش ۶۰ هزار و ۶۱۳ میلیارد ریال انجام شد و نمادهای کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و مخابرات ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و پتروشیمی پردیس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

همچنین روز جاری شاخص فرابورس با کاهشی ۷۸ واحدی در رقم ۲۶ هزار و ۴۳۰ واحد ایستاد. در این بازار ۲۱۱ هزار معامله به ارزش ۳۶ هزار و ۴۲۶ میلیارد ریال انجام شد و نمادهای ایران خودرو دیزل، پتروشیمی تندگویان و سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با رشد ۱۰۰ میلیارد تومانی نسبت به چهارشنبه، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۳.۹ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۱۹۵ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز منفی ۱۹۸ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند. بر این اساس ارزش معاملات در اولین روز کاری هفته تفاوت چندانی با آخرین روز کاری هفته گذشته ندارد و تابلوهای معاملاتی به لحاظ ارزش معاملات همچنان جالب نیستند و بازار در رکود کامل به سر می‌برد.

خریداران و فروشندگان قوی نیستند و حرکت در هر سمتی کار سختی به نظر می‌رسد. گه‌گاه چند درصد رنج مثبت و یا رنج منفی چیزی است که در چنین روزهایی باید منتظرش باشیم. تنها نکته مثبت امروز خروج پول‌های حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت است که اگر این پول وارد بازار شود می‌تواند روی تابلوهای معاملاتی تفاوت‌هایی ایجاد کند.

کد خبر: 62586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =