ضرورت توجه بیشتر به هوشمندسازی خدمات در حوزه درمان

دامون خدابنده، رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی گفت: امروزه در حوزه هوشمندسازی ارائه خدمات در بخش درمان در بسیاری از کشورهای جهان مورد توجه قرار گرفته است. بنابراین باید به موضوع هوشمندی در بخش درمانی تحت عنوان یک ضرورت بیشتر توجه کرد.

خدابنده در گفت‌وگو با آتیه آنلاین افزود: حوزه ارائه خدمات در بخش درمانی به هوشمندسازی در بخش‌های سلامت و درمان قابل تقسیم‌بندی است که باید به این موضوعات توجه بیشتری شود.

او ادامه داد: هوشمندسازی در زمینه سلامت به این معنی است که سازمان تأمین اجتماعی باید امکانات و ابزارهایی را در این نهاد بیمه‌گر توسعه دهد که با استفاده از آنها پیش از هزینه‌تراشی برای سازمان، دغدغه مردمی را پوشش دهند.

به گفته خدابنده، اولویت رسیدگی و پیگیری سلامت افراد نسبت به موضوع درمان، امروز در جهان بسیار مورد توجه قرار دارد و حتی در شریعت مقدس اسلام نیز نگاه پیشگیری بر درمان ارجحیت داده شده است. اما ما همواره هزینه‌های درمان را پوشش داده و به مسئله پیشگیری چندان توجهی نداشته‌ایم.

باید پرونده الکترونیک سلامت را با جدیت دنبال کنیم

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی گفت: امروز نگاه این است که حوزه فناوری موضوع سلامت جمعی مردم را مورد توجه قرار داده و به همین دلیل باید رصد آن را عهده‌دار باشد.

او بیان کرد: بنابراین در نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۲ تهران در سالن سازمان تأمین اجتماعی، طراحان برنامه‌های کاربردی یا (اپلیکیشن‌ها) برنامه‌های پیشگیرانه مبتنی بر فناوری را در راستای کنترل سلامت افراد ارائه دادند که باید این موضوعات به صورت ویژه مورد توجه مسئولان اجرایی قرار گیرد.

خدابنده ادامه داد: در حوزه هوشمندسازی بخش درمان، موضوعاتی مانند پرونده الکترونیک سلامت برای همه بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش را باید با جدیت دنبال کنیم، چراکه این حوزه کمتر مورد توجه قرار گرفته و کارهای آن به صورت کامل انجام نشده است.

او موضوعات دیگری مانند بیمارستان‌های هوشمند، سیستم اطلاعات بیمارستان، رصد هوشمند تصاویر بیمارستانی نظیر رادیولوژی و MRI، را به عنوان برنامه‌های در حال اجرای سازمان تأمین اجتماعی با استفاده از فناوری اطلاعات بیان کرد.

انجام پروژه برخط شدن پرداخت بیمه‌های تکمیلی

خدابنده افزود: همچنین رسیدگی به اسناد بیمارستانی به صورت هوشمند و برخط شدن پرداخت بیمه‌های تکمیلی باید از جمله پروژه‌های در حال انجام فضای توسعه خدمات الکترونیک در سازمان تأمین اجتماعی برای ارائه بهتر خدمات به جامعه هدف به حساب آورد.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی بیان کرد: امیدواریم با ادامه روند توسعه هوشمندسازی در تأمین اجتماعی، عملیاتی شدن بسیاری از پروژه‌های این حوزه در سازمان را شاهد باشیم تا از این طریق میزان مراجعه بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش به شعب و مراکز درمانی نیز کاهش یابد.

کد خبر: 62220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =