آمار تفصیلی اشتغال در «سامانه ملی رصد اشتغال» شفاف‌سازی می‌شود

محمود کریمی بیرانوند، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آمار اشتغال به تفصیل در «سامانه ملّی رصد اشتغال» شفاف‌سازی می‌شود.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط‌عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کریمی‌بیرانوند در شورای اداری و کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان چهارمحال و بختیاری که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مسئولین استانی برگزار شد، بیان کرد: سامانه ملی رصد اشتغال بستری برای شفاف‌سازی آمار اشتغال بدون نیاز به برگزاری جلسه به تفکیک دستگاه، شهرستان، جنسیت و ... فراهم می‌کند.

او با اشاره به صرفه‌جویی در وقت و هزینه با استفاده از سامانه اشتغال، بیان کرد: همه مدیران اقتصادی استان‌ها باید وضعیت اشتغال را در این سامانه ثبت و پیگیری کنند.

کریمی‌بیرانوند اضافه کرد: مسئله‌ای که وجود داشت این بود که بسیاری می‌پرسیدند شغل‌هایی که ایجاد شده در کجا و چگونه هست که این سامانه می‌تواند در راستای شفاف‌سازی آمار اشتغال کمک‌کننده باشد.

او همچنین ادامه داد: هدف دوم از سامانه رصد اشتغال، نظارت بر حوزه اشتغال است. شفافیت در حوزه اشتغال باعث می‌شود نظارت بهتری بر آن صورت گیرد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که هدف سوم نیز سیاست‌گذاری است، اضافه کرد: با توجه به آمارها و اطلاعاتی که در این سامانه موجود است می‌توان سیاست‌گذاری مطلوبی در حوزه اشتغال تدوین کرد.

وی با بیان این‌که تعهد اشتغال در این استان در سال گذشته محقق شده است، افزود: همه آمارها از جمله کاهش نرخ بیکاری، اشتغال‌زایی، رشد بیمه‌شدگی و ... این را تصدیق می‌کنند که استان چهارمحال و بختیاری در حوزه اشتغال در مسیر درستی قرار گرفته است.

کد خبر: 61436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =