پیشگیری از اعتیاد جامعه کار و تولید در برنامه سه‌ساله

هادی بهداد، مدیرکل خدمات اجتماعی کارگران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در سطح جهان میانگین اعتیاد بین جامعه کارگری بالاتر از دیگر گروه های اجتماعی است و دلیل این مهم موضوع سختی کار، نبود تفریحات کاری، مشکلات معیشتی و مسئله سلامت روان عنوان شده است، گفت: ما در برنامه پیشگیری از اعتیاد جامعه کارگری در برنامه سه ساله تلاش در کنترل مواد اشاره شده داریم.

به گزارش آتیه آنلاین، بهداد امروز ۳۰ خرداد در حاشیه مراسم سیزدهمین جشنواره ملی تجلیل از کارفرمایان سلامت‌محور و خانه‌های بهداشت کارگری در جمع خبرنگاران افزود: افزایش حدود ۵۰۰ درصدی در برگزاری دوره‌های آموزش در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی، خانواده، سبک زندگی و برنامه‌های سلامت برای جامعه کارگری در سال ۱۴۰۱ محقق شده است.

او بیان کرد: در بین بنگاههای ۲۰ تا ۵۰ نفر کارکن تعداد ۱۰۰۰ کانون یاریگران تولید در سال گذشته تاسیس و راه‌اندازی شده است و اینها مواردی از اقدامات انجام شده برای ارتقاء سلام جامعه کارگری محسوب می‌شود.

مدیرکل خدمات اجتماعی کارگران وزارت کار با تاکید براینکه جامعه کارفرمایی نیز مشارکت حدود ۲۰۰ میلیارد تومانی برای آغاز به کار و فعالیت این مراکز، برگزاری دوره‌های آموزشی و ارائه خدمات در سلامت به کارگران داشته‌اند، اضافه کرد: در سراسر کشور حدود ۱۰هزار خانه بهداشت، ایستگاه‌های بهگر و مراکز بهداشت در بنگاه‌های حوزه تولید مشغول به خدمات‌رسانی به نیروی کار مشغول در این مراکز هستند.

او همچنین ادامه داد: یکی از ویژگی‌های برنامه مشترک امروز که پس از ۳۰ سال مورد توجه قرار گرفت، دیده شدن بنگاه‌های کوچک در حوزه فعالیت‌های بهداشتی در کشور است و امسال در راستای پوشش واحدها و کارگاه‌های کوچکتر، اصناف را نیز مورد توجه قرار داده‌ایم.

بهداد به هوشمندسازی خانه‌های بهداشت از طریق سامانه بهبان و سامانه دیده‌بان سلامت جامعه کار و تولید و تهیه و تدوین برنامه پیشگیری از اعتیاد و برنامه سلامت و روان در این حوزه اشاره کرد و گفت: برنامه پیشگیری از اعتیاد جامعه کار و تولید مراحل تصویب را طی کرده و در اولین جلسه شورای عالی مبارزه با مواد مخدر طرح و پس از تصویب توسط رییس جمهوری ابلاغ خواهد شد.

مدیرکل خدمات اجتماعی کارگران وزارت کار افزود: این برنامه تحول بنیادینی در شیوه مواجهه ما به عنوان وزارت کار با موضوع اعتیاد کارگران ایجاد خواهد کرد. در این راستا همچنین ۱۸ دستگاه درحوزه پیشگری از اعتیاد جامعه کار و تولید وظیفه‌مند خواهند شد و ما نیز در سطوح مختلف پیشگیری اعم از غربالگری و درمان موضوعات و اقداماتی را پیش‌بینی کرده‌ایم.

کد خبر: 61364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =