برگزاری جشنواره ملی تجلیل از کارفرمایان سلامت‌محور

سیزدهمین جشنواره ملی «تجلیل از کارفرمایان سلامت‌محور، خانه‌های بهداشت کارگری برتر و شوراهای هماهنگی خدماتی بهداشتی به بیمه‌شدگان»، سه‌شنبه ۳۰ خردادماه با حضور سیدصولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار می‌شود.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، هادی بهداد، مدیرکل خدمات اجتماعی کارگران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام این موضوع گفت: این وزارتخانه با همیاری سازمان تأمین اجتماعی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال ۱۴۰۱ ضمن بازنویسی برنامه مشترک ارائه مراقبت‌های بهداشتی به بیمه‌شدگان با رویکرد تحولی، موفق به تأسیس و راه‌اندازی ۴۰۰ خانه بهداشت کارگری در سطح بنگاه‌های اقتصادی ۵۰ تا ۵۰۰ نفر شاغل شده است.

او افزود: این موضوع به استناد اصل ۲۹ قانون اساسی کشور، ماده ۱۴۷ قانون کار و ماده ۹۴ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و براساس برنامه مشترک ارائه مراقبت‌های اولیه بهداشتی به بیمه‌شدگان انجام شده است.

مدیرکل خدمات اجتماعی کارگران ادامه داد: در بازنویسی برنامه مشترک ارائه مراقبت‌های اولیه بهداشتی به بیمه‌شدگان بر رویکرد برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سلامت روانی اجتماعی تأکید شده است.

او اضافه کرد: برنامه‌های مداخله‌ای همیار کارکنان در بنگاه‌های بالای ۵۰ نفر کارگر و برنامه یاریگران کار و تولید در بنگاه‌های ۲۰ تا ۵۰ نفر کارگر برای توسعه برنامه سلامت روانی اجتماعی مستقر شده است.

بهداد گفت: در سیزدهمین جشنواره ملّی تجلیل از کارفرمایان سلامت‌محور از خانه‌های بهداشت کارگری، کارفرمایان سلامت‌محور و شوراهای هماهنگی خدمات بهداشتی برتر در سطح ملّی تقدیر می‌شود.

کد خبر: 61229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =