امضای تفاهم‌نامه همکاری تأمین‌اجتماعی و سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت

سازمان تأمین‌اجتماعی و سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در زمینه انتقال دستاوردها و تجربیات در زمینه نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از وابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، این تفاهم‌نامه بر همکاری و انتقال تجربیات و دستاوردهای سازمان تأمین‌اجتماعی به‌عنوان یکی از سازمان‌های پیشگام در استفاده از فناوری‌های نوین در حوزه سلامت و نسخه الکترونیک تأکید دارد.

در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری، سید مرتضی حسینی، معاون برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی تأمین‌اجتماعی با بیان اینکه این سازمان در حوزه خدمات الکترونیکی در حوزه بیمه و درمان پیشتاز بوده است، گفت: تأمین‌اجتماعی به عنوان اولین خریدار خدمات درمانی و دومین ارائه‌دهنده این خدمات، مفتخر است تا به بیش از نیمی از جمعیت کشور در حوزه بیمه‌ای و درمانی ارائه خدمت می‌کند. در این مسیر تلاش برای تسهیل در ارائه خدمات از مسیر هوشمندسازی و ارائه خدمات غیرحضوری در دستور کار سازمان قرار داشته و برای مثال روزانه بیش از ۷۰۰ هزار نسخه درمانی به صورت الکترونیکی صادر می‌شود.

او با تأکید بر رویکرد تحولی و هم‌افزای سازمان در دوره جدید مدیریت، افزود: توسعه خدمات الکترونیک و تعامل موثر و هم‌افزا با سایر نهادها مورد تأکید مدیرعامل سازمان بوده و با امضای این تفاهم‌نامه همکاری با سازمان بهداشت و درمان صنعت، امکان استفاده از ظرفیت‌ها و تجربه‌های تأمین‌اجتماعی در حوزه الکترونیکی شدن خدمات درمانی، میسر شده و در این زمینه آماده انتقال تجربیات به سایر سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی نیز هستیم.

دامون خدابنده، رییس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات تأمین‌اجتماعی نیز در این جلسه با تأکید بر رویکرد تحولی این سازمان در خدمات الکترونیک سلامت، گفت: بهره‌گیری از ظرفیت حوزه فناوری اطلاعات، ضمن ایجاد شفافیت و ارتقای سهولت در استفاده از خدمات، باعث می‌شود تا منابع به صورت عادلانه‌تر و با کارایی بالاتری مورد استفاده قرار گیرد.

او جایگزینی رویکرد سلامت‌محور با رویکرد بیمارمحوری را یکی از زمینه‌های ایجاد تحول در مدیریت ارائه خدمات درمانی دانست و با اشاره به زمینه این تفاهم با سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، به تفاهم‌های مشابه با بانک ملت و سازمان صداوسیما اشاره کرد و بیان کرد: یکپارچگی و پایداری ارائه خدمات مورد توجه سازمان بوده و در همین زمینه پایداری نسخ الکترونیک در دوره جدید مدیریتی به بیش از ۹۵ درصد رسیده است. این سازمان به جهت وسعت جامعه هدف خود و همچنین پیشگامی در حوزه خدمات الکترونیکی تلاش دارد تا با توجه به توسعه مسئولیت اجتماعی این سازمان، تجارب و خدمات و دستاوردهای موضوع نسخه الکترونیک رو در اختیار سایر سازمان‌ها و نهادها قرار دهد.

در این مراسم همچنین سید مهدی هاشمی، مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با بیان اینکه هدف از این تفاهم‌نامه بهره‌گیری از بستر نسخه الکترونیک در سطح کشور است، گفت: با اجرای این طرح، گامی بزرگ درباره تکمیل پرونده الکترونیک سلامت صنعت نفت نیز برداشته خواهد شد و با فراهم شدن زیرساخت‌های یادشده، هزینه‌های درمانی کاهش می‌یابد و ارتقای کیفیت خدمات برای کارکنان صنعت نفت و افراد زیرپوشش آنها را به همراه خواهد داشت.

او با اشاره به توفیقات سازمان تأمین‌اجتماعی در زمینه پشتیبانی، نگهداری و پایداری بستر نسخه الکترونیک در دو سال اخیر، بیان کرد: تأمین‌اجتماعی با به‌کارگیری نسخه الکترونیک و حذف دفترچه‌های درمانی، کار بسیار ارزشمندی انجام داده که امیدواریم با همکاری و تلاش دو طرف در حوزه فنی به پیشرفت‌های خیره‌کننده‌ای در این زمینه دست یابیم تا شاهد فرآیند درمان و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی هرچه بهتر باشیم. همکاری و انتقال دانش و تجربیات در زمینه استحقاق‌سنجی بیمه درمانی، استقرار نظام رسیدگی آنلاین و رهگیری اصالت دارو، حذف دفترچه‌های کاغذی و بسترسازی استقرار نظام ارجاع و پزشک خانواده از جمله مفاد این تفاهم‌نامه به‌شمار می‌رود.

رضا تیرگر، سرپرست مدیریت برنامه‌ریزی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت نیز در این مراسم با بیان اینکه تاکنون نشست‌های متعددی با سازمان تأمین‌اجتماعی برای استفاده از پنل نسخه‌نویسی الکترونیک برگزار شده است، گفت: باتوجه به الزامات قانون بودجه مبنی بر حذف دفترچه‌های درمانی در کشور، الگوهای مختلف برای اجرای طرح در حوزه بهداشت و درمان صنعت نفت در این نشست‌ها بررسی شد. وی افزود: با انعقاد تفاهم‌نامه بین سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت و سازمان تأمین‌اجتماعی، امکان بهره‌گیری از پنل نسخه الکترونیک سازمان تأمین‌اجتماعی به‌منظور حذف دفترچه‌های درمانی در مراکز درمانی خارج از سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت فراهم می‌شود.

کد خبر: 61160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =