اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در نوبت تصویب مجلس

غلامحسین حسینی‌نیا، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش و فنی حرفه‌ای با اشاره به تصویب طرح اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در کمیسیون آموزش مجلس، گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور نزدیک به ۵ دهه قبل تأسیس و از همان زمان فاقد اساسنامه بوده که برخورداری از این اساسنامه قانونی از اهمیت بالایی برای این سازمان برخوردار است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، حسینی‌نیا با تمجید از دغدغه‌مندی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی برای تصویب طرح اساسنامه این سازمان و دیدن مسائل و مشکلات در این اساسنامه، افزود: بر اساس پایش‌های صورت گرفته در حال حاضر نیز ۵۷ درصد جویندگان کار پس از آموزش در سازمان آموزش فنی و حرفه مشغول به کار شدند.

او ادامه داد: این سازمان با هدف توسعه مهارت آموزش و ساماندهی موضوعات مربوط به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای که به صورت غیر رسمی برای کارجویان و شاغلان بنگاه‌های اقتصادی آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهد.

معاون وزیر کار با بیان اینکه اساسنامه مصوب کمیسیون آموزش، مشکلات ساختاری به‌ویژه در حوزه مسائل مربیان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، آموزشی بودن ماهیت این نهاد و تأمین منابع مالی سازمان را در بر می‌گیرد، اضافه کرد: رتبه‌بندی معلمان و ساعات کار آن‌ها از جمله نکاتی است که در اساسنامه مذکور دیده شده است.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: با توجه به اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در آینده با مشکلات کمبود نیروی انسانی مواجه خواهد شد، در این اساسنامه پیش بینی‌های لازم انجام شده تا مشکلات سازمان برطرف شود.

او اضافه کرد: با توجه به اینکه سازمان فنی و حرفه‌ای سه گروه مخاطب جویندگان کار، شاغلان بنگاه‌های اقتصادی و جمعیت غیر فعال را دارد، با رصدهای صورت گرفته ۵۷ درصد جویندگان کار آموزش دیده در سازمان فنی و حرفه‌ای مشغول به کار شدند.

معاون وزیر کار همچنین توضیح داد: نتیجه این نگاه بلند کمیسیون آموزش و مجلس در آینده نمایان خواهد شد و شاهد رشد مهارت‌های کافی در کشور خواهیم بود.

کد خبر: 60910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =