معافیت مددجویان بهزیستی از پرداخت آورده نقدی طرح نهضت ملی مسکن

دبیر فرماندهی قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی (ع) گفت: مددجویان تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) و مددجویان بهزیستی در طرح نهضت ملی ساخت مسکن، آورده نقدی پرداخت نمی‌کنند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از صدا و سیما مرکز قم، سردار جمال الدین آبرومند در جلسه امروز این قرارگاه در استانداری قم گفت: مددجویان تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و مددجویان بهزیستی در طرح نهضت ملی ساخت مسکن آورده نقدی پرداخت نمی‌کنند و بر اساس توافق‌های صورت گرفته، با تسهیلات بانکی و آورده‌ای که توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) تامین می‌شود، خانه‌دار خواهند شد.

وی افزود: متقاضیان عادی، آورده خود را به حساب‌های بانکی واریز می‌کنند و از محل همین آورده‌ها، بانک اقدام به پرداخت تسهیلات می‌کند، اما در مورد مددجویان کمیته امداد و بهزیستی نیازی به آورده متقاضیان نیست و بانک عامل و قرارگاه امام حسن مجتبی آورده را تامین می‌کنند.

آبرومند با اشاره به تفاهم صورت گرفته بین قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) و وزارت کشور گفت: حوزه‌های فعالیت این تفاهم‌نامه شامل آب روستایی، راه روستایی، مسکن محرومین، حاشیه نشینی و... است.

دبیر فرماندهی قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی (ع) بیان کرد: امیدواریم با همراهی که در مجموعه استان قم وجود دارد در ابعاد مختلف بتوانیم بخشی از چهره محرومیت را از استان قم برطرف کنیم.

استیجاری بودن ۹۵ درصد خانه بهداشت استان قم

استاندار قم نیز در این جلسه از استیجاری بودن ۹۵ درصد از خانه‌های بهداشت در استان قم خبر داد و گفت: امیدواریم در همکاری و همراهی با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) بتوانیم مشکلات این خانه‌های بهداشت را مرتفع کنیم.

سید محمد تقی شاهچراغی همچنین به کمبود ۱۲۰ مدرسه در سطوح مختلف تحصیلی در سطح استان قم اشاره کرد و افزود: قرارگاه امام حسن مجتبی با توجه به رسالت خود در محرومیت‌زدایی می‌تواند اقدامات مهمی در این زمینه انجام دهد.

استاندار قم در ادامه با اشاره به فرایند اجرای طرح نهضت ملی ساخت مسکن در قم بیان کرد: هشت تا ۱۰ هزار قطعه زمین در طایقان و اسلام‌آباد (قنوات) برای ساخت واحد برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی باید در نظر گرفته شود.

وی افزود: در حال حاضر امکان انتخاب برای متقاضیان طرح نهضت ملی ساخت مسکن برای انتخاب بین واحدهای آپارتمانی و ویلایی وجود دارد و مددجویان کمیته امداد و بهزیستی نیز می‌توانند از این امکان استفاده کنند.

ثبت نام حدود ۹۵۰۰ مددجوی کمیته امداد و بهزیستی در طرح نهضت ملی ساخت مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز در این جلسه از ثبت نام حدود ۹۵۰۰ مددجوی کمیته امداد و بهزیستی در طرح نهضت ملی ساخت مسکن خبر داد و گفت: ۲۵۰۰ نفر از مددجویان کمیته امداد و ۱۵۰۰ نفر از مددجویان بهزیستی با تکمیل مدارک، واجد شرایط شده اند.

محمد صادقی افزود: مددجویان که درخواست آن‌ها رد شده به احتمال زیاد فرم (ج) آن‌ها قرمز بوده و با رفع نواقص، مشکل ثبت نام آن‌ها در طرح نهضت ملی ساخت مسکن رفع و به زودی عملیات ساخت خانه برای آن‌ها حل می‌شود.

کد خبر: 59839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =