رشد تولید، مسیر اصلی مهار تورم کشور است

صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسیر اصلی مهار تورم کشور را رشد تولید دانست و گفت: افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها باید محور تولید کشور قرار گیرد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مرتضوی در نشست هم‌اندیشی با منتخبین سی‌وچهارمین جشنواره امتنان اظهار کرد: هفته کار و کارگر فرصتی مناسب برای تبیین جایگاه و منزلت قشر کارگر در جریان تولید و اقتصاد کشور است.

او گلوگاه اصلی عدم‌ توسعه اقتصاد و اشتغال کشور را ناتوانی در بهره‌وری و عدم تبدیل به احسن محصولات خام و نبود رونق تولید عنوان کرد و افزود: علت تحریم کشورهای اسلامی که عمده نفت و گار جهان را تولید می‌کنند، عدم توسعه و فرآوری منابع خام است.

مرتضوی با اشاره تأکید رهبری بر توسعه معادن و اقتصاد دریاپایه گفت: ایران به تعبیر زمین‌شناسان مطرح دنیا، بهشت معادن است.

وزیر کار با بیان اینکه راه‌حل و حلقه مفقوده نجات اقتصاد کشور، وجود عزم و اراده راسخ در مسئولین، کارگران و نخبگان کشور است، ایران را دارای اقلیم متنوع و دسترسی بالا به بازارهای داخلی و خارجی دانست و گفت: کشور ما امکان توزیع کالا به ۳۵ الی ۴۰ درصد جمعیت جهان را دارد.

او در ادامه بر حفظ کرامت کارگران در کشور تأکید کرد و افزود: کارفرمایان بر حمایت‌های مادی و معنوی از کارگران توجه جدی داشته باشند تا موجب افزایش بهره‌وری کارگران در جریان تولید کشور شود.

محمد چکشیان، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست با اشاره به روند برگزاری سی‌وچهارمین جشنواره ملّی امتنان اظهار کرد: از حدود ۷ ماه پیش، ثبت‌نام این جشنواره آغاز شد.

او با اشاره به اینکه پس از ثبت‌نام، داوری‌های استانی و ملّی این جشنواره در نهایت ۳ گروه کاری، ۹ کارگر نمونه و ۶ واحد کارگری نمونه انتخاب شدند، افزود: هر یک از این افراد و گروه‌ها، خلاقیت و نوآوری‌هایی داشتند که به تولید و صنعت کمک خواهد کرد.

رئیس ستاد اجرایی هفته کارگر تأکید کرد: از بین ۴۰ هزار شرکت‌کننده در جشنواره امتنان ۲۸ نفر به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

در این نشست منتخبین جشنواره امتنان به معرفی طرح‌ها، پیشنهادات و دغدغه‌ها و چالش‌های حوزه کاری خود پرداختند در ادامه این دیدار، کارگران نمونه با تشریح اقدامات خود، گفت‌وگویی صمیمانه با وزیر کار داشتند.

کد خبر: 59578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =