تراز تجاری کشور در پایان سال ۱۴۰۱ مثبت بود

صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در پایان سال ۱۴۰۱ به یاری خداوند متعال و دستان پرتوان جامعه کار و تولید تراز تجاری جمهوری اسلامی ایران در صادرات محصولات غیرنفتی افزایش یافت.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مرتضوی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه هفته گذشته در دانشگاه تهران به مناسبت هفته کار و کارگر بیان کرد: هفته کار و کارگر فرصتی برای تبیین منزلت قشر زحمتکش و اثرگذار در جامعه اسلامی است.

او با بیان اینکه مقام معظم رهبری کارگران را ستون اصلی خیمه تولید و اشتغال کشور معرفی کرده‌اند، افزود: کارگران در تمام صحنه‌های پیدایش انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در صف اول قرار داشته‌اند.

مرتضوی در ادامه با اشاره به اینکه در دهه اخیر نیز و در رویارویی با جنگ ترکیبی دشمنان بر علیه نظام اسلامی جامعه کار و تولید کشور در صف اول مقابله قرار داشته‌اند، اضافه کرد: در توسعه کشور نقش کارگران پررنگ و بی‌بدیل است. دهه ۹۰ دهه رکود در بازار و تولید و اشتغال کشور بود.

او ادامه داد: در این دهه رشد اقتصادی با چالش مواجه بود و به واقع ناترازی‌ها در همه ابعاد تولید کشور محقق شده بود.

مرتضوی با اشاره به چالش بزرگ صندوق‌های بازنشستگی در ابتدای شروع به کار دولت مردمی، اظهار داشت: با حضور آیت‌الله رئیسی در رأس دولت سیزدهم توجه به رشد شاخص‌های اقتصادی و جبران ضعف‌های گذشته در دستور کار قرار گرفت.

وزیر کار افزود: دولت برای جبران ناترازی منابع و مصارف در ابتدا بخش عظیمی از بدهی صندوق تأمین اجتماعی به نظام بانکی کشور را پرداخت کرد و این مهم نقطه قوتی برای رسیدن به ثبات در این عرصه بود.

او با تاکید بر اینکه در پایان سال ١۴۰۱ به یاری خداوند متعال و دستان پرتوان جامعه کار و تولید تراز تجاری جمهوری اسلامی ایران در صادرات محصولات غیرنفتی و افزایش یاف، گفت: . در سال جاری نیز دولت بودجه‌ای متناسب با شرایط و اوضاع کشور تقدیم مجلس کرد که امیدواریم با تخصیص منابع و هزینه‌کرد در حوزه‌های مورد اشاره در مسیر توسعه ایران اسلامی حرکت کنیم.

وزیر کار با بیان اینکه صندوق بازنشستگی کشور با ۷۵ درصد ناترازی مواجه است، افزود: تعریف تکالیف بدون پشتوانه برای صندوق‌ها سبب ایجاد این کسری بودجه شده است.

او به نظارت مستمر بر حوزه اشتغال کشور نیز اشاره کرد و گفت: ایجاد سالانه بیش از یک میلیون فرصت شغلی بخشی از تعهدی است که برای تعالی اقتصاد به صورت شبانه‌روزی در بدنه دولت و با تأکید ویژه ریاست‌جمهوری در حال انجام است.

کد خبر: 59507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =