یک نفر از هر ۶ نفر در جهان دچار ناباروری است

بر اساس گزارش جدید سازمان بهداشت جهانی حدود ۱۷.۵ درصد از جمعیت بزرگسال، تقریباً یک نفر در هر ۶ نفر در سراسر جهان، ناباروری را تجربه می‌کند. هزینه‌های بالا برای درمان این مشکل، اغلب افراد را از دسترسی به درمان‌های ناباروری باز می‌دارد و در نتیجه جستجوی درمان، آنها را به فقر می‌کشاند. نسبت بسیار بالای افرادی که دچار این مشکل هستند، نیاز به گسترش دسترسی به مراقبت‌های باروری و خدمات در این زمینه را نشان می‌دهد.

به گزارش آتیه آنلاین؛ بر اساس گزارش جدیدی که اخیرا توسط سازمان بهداشت جهانی منتشر شد، تعداد زیادی از افراد در طول زندگی خود تحت تأثیر ناباروری قرار می‌گیرند. بر اساس این گزارش حدود ۱۷.۵ درصد از جمعیت بزرگسال، تقریباً ۱ نفر در هر ۶ نفر در سراسر جهان، ناباروری را تجربه می‌کنند. آماری که نشان‌دهنده نیاز فوری به افزایش دسترسی به مراقبت‌های باروری مقرون به صرفه و با کیفیت برای افراد نیازمند است.

برآوردهای جدید، تنوع محدودی را در شیوع ناباروری میان مناطق نشان می‌دهد. این نرخ‌ها برای کشورهای با درآمد بالا، متوسط و پایین قابل مقایسه است و نشان می‌دهد که مسئله ناباروری جدای از مناطق جهانی متفاوت یک چالش بزرگ بهداشتی در سطح کره زمین است. در برآوردهای WHO شیوع ناباروری مادام‌العمر در کشورهای با درآمد بالا ۱۷.۸ درصد و در کشورهای با درآمد کم و متوسط ۱۶.۵ درصد است.

دکتر تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان بهداشت جهانی در اینباره گفت: «این گزارش حقیقت مهمی را نشان می‌دهد: ناباروری تبعیضی قائل نمی‌شود. نسبت بسیار بالای افرادی که دچار این مشکل هستند، نیاز به گسترش دسترسی به مراقبت‌های باروری و اطمینان از اینکه این موضوع دیگر نباید در تحقیقات و سیاست‌های بهداشتی کنار گذاشته ‌شود را به ما نشان می‌دهد. به این شکل است که راه‌های ایمن، مؤثر و مقرون‌به‌صرفه می‌تواند در دسترس کسانی قرار گیرد که به دنبال دستیابی فرزندآوری هستند».

ناباروری یک بیماری دستگاه تولید مثل مردانه یا زنانه است که با عدم موفقیت در بارداری پس از گذشت ۱۲ ماه (یا بیشتر) از مقاربت جنسی محافظت نشده منظم تعریف می‌شود. مسئله‌ای که می‌تواند باعث ناراحتی، انگ و هزینه مالی قابل توجهی شود که بر سلامت روانی و روانی اجتماعی افراد تأثیر می‌گذارد.

علیرغم اهمیت و ابعاد موضوع، راه‌حل‌های پیشگیری، تشخیص و درمان ناباروری، از جمله فناوری کمک‌باروری مانند لقاح آزمایشگاهی (IVF) به دلیل هزینه‌های بالا، انگ اجتماعی و در دسترس بودن محدود، برای بسیاری از افراد غیرقابل دسترس باقی مانده است.

هزینه‌های بالا اغلب افراد را از دسترسی به درمان‌های ناباروری باز می‌دارد و یا می‌تواند در نتیجه جستجوی درمان، آنها را به فقر بکشاند. در حال حاضر، در اکثر کشورها، هزینه‌های درمان باروری عمدتاً از طرف خود افراد تامین می‌شود که اغلب منجر به هزینه‌های مالی ویرانگر خواهد شد. همچنین مردم فقیرترین کشورها در مقایسه با مردم کشورهای ثروتمند، نسبت بیشتری از درآمد خود را صرف مراقبت از باروری می‌کنند.

دکتر پاسکال آلوتی، مدیر تحقیقات سلامت جنسی و باروری در سازمان بهداشت جهانی در اینباره گفت: «میلیون‌ها نفر که به دنبال درمان ناباروری هستند با هزینه‌های فاجعه‌بار مراقبت‌های بهداشتی مرتبط مواجه می‌شوند. مسئله‌ای که می‌توان آن را یک نوع مشکل نابرابری بهداشتی دانست که افراد را در یک دام فقر پزشکی گرفتار می‌کند. سیاست‌های بهتر و تامین مالی عمومی می‌تواند دسترسی به درمان را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد و از خانواده‌های فقیرتر در برابر فقر ناشی از درمان ناباروری محافظت کند».

علاوه بر این که گزارش جدید سازمان بهداشت جهانی شواهد قانع‌کننده‌ای از شیوع بالای ناباروری در سطح جهان را نشان می‌دهد، این گزارش کمبود مداوم داده‌ها در بسیاری از کشورها و برخی مناطق را خاطر نشان کرده است. مسئله‌ای که برطرف شدن آن مستلزم در دسترس بودن بیشتر داده‌های ملی در مورد ناباروری است که به تعیین کمیت ناباروری و همچنین دانستن اینکه چه کسانی به مراقبت‌های باروری نیاز دارند و چگونگی کاهش خطرات در این زمینه کمک می‌کند.

کد خبر: 58890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =