اجرای طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای به نفع کارفرما و تأمین اجتماعی

اکبر شوکت، رئیس انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور و عضو سابق هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی گفت: اجرای طرح بخشودگی جرایم بیمه کارفرمایان خوش‌حساب علاوه بر اینکه در راستای پرداخت حق بیمه معوق به نفع کارفرمایان و تولیدکنندگان است، جبران‌کننده بخشی از کمبود منابع سازمان تأمین اجتماعی نیز خواهد بود.

شوکت در گفت‌وگو با آتیه آنلاین درباره بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان اضافه کرد: در شرایط اقتصادی امروز که مردم در حوزه معیشت و کارفرمایان و تولیدکنندگان در راستای تولید چالش‌هایی را تجربه می‌کنند، بخشودگی جرایم بیمه‌ای کمکی به جامعه کارفرمایی محسوب می‌شود. در شرایط سخت بخش تولید، دولت باید اقداماتی برای رفع حداقل مشکل در دستور کار داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه بخشودگی جرایم برای کارفرمایانی که بدهی بیمه‌ای دارند اقدام مناسبی است، گفت: یک بخش از جرایم بیمه‌ای مربوط به اصل حق بیمه و بخش دیگر جریمه‌ تعلق گرفته به آن است. بنابراین با اجرایی شدن هر سال این طرح، کارفرمایان امکان پرداخت اصل بدهی خود به صورت اقساط و جلوگیری از زیان را دارند.

رئیس انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور افزود: براساس قوانین و مقررات، روش پرداخت جرایم مشخص است اما این مهم باید مجلس شورای اسلامی تصویب و سپس اجرایی شود.

شوکت تأکید کرد: علاوه بر این اقدام، باید از سوی دولت، تسهیلاتی نیز برای رونق کسب و کارها در نظر گرفته شود چراکه شرایط اقتصادی به ضرر مردم و تولیدکنندگان است.

او در ادامه اضافه کرد: پرداخت سودهای بانکی بالا، مالیات، عوارض، حق بیمه و غیره بخشی از مشکلات کارفرمایان و تولیدکنندگان است و اگر همانند سال‌های قبل بخشودگی جرایم بیمه‌ای اعمال شود، بخشی از چالش‌ها این قشر کم می‌شود.

عضو سابق هیات امنای سازمان تأمین اجتماعی با تاکید بر اینکه اجرای طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای، نفع تأمین اجتماعی را نیز به دنبال دارد، گفت: با توجه به وضعیت منابع سازمان، اجرای قانون بخشودگی جرایم می‌تواند به کمک سازمان آمده و بخشی از منابع مالی مورد نیاز با پرداخت بدهی کارفرمایان تأمین شود.

کد خبر: 58509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 9 =