ماندگاری مرزنشینان محصول اشتغال پایدار در مناطق مرزی است

صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ایجاد اشتغال پایدار در مناطق مرزی، ماندگاری مردم در جوار مرزها و پیشگیری از مهاجرت آنان به مناطق دیگر را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش آتیه آنلاین، مرتضوی امروز، یک‌شنبه ۲۱ اسفند در دومین جلسه کمیته ملی برنامه تقویت کسب و کار، معیشت مرزنشینان و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق مرزی اضافه کرد: به اعتبار قانون و در راستای اجرای مصوبات هیات وزیران، محوریت کسب و کار و معیشت مرزنشینان به ‌عهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته است.

او همچنین افزود: غفلت از انجام وظایف دستگاه‌های مختلف اجرایی دولت در این حوزه، مشکلاتی را برای مرزنشینان به وجود خواهد آورد.

وزیر کار ادامه داد: لازمه افزایش تولید ناخالص کشور، سرانه درآمد و ضریب جینی، اندیشیدن و فعالیت در حوزه کسب و کار و معیشت آحاد جامعه و به‌ویژه مرزنشینان است.

وی با اشاره به اینکه وجود مرزنشینان در حوزه‌های امنیت، کسب و کار و بسیاری حوزه‌های دیگر موثر و دارای اهمیت است، گفت: مبادلات مرزی برای طرفین دو طرف مرز در کشورها بسیار موثر است، به ویژه فعالیت بازارچه‌های مرزی در این راستا اثرگذاری مهمی خواهد داشت.

وزیر کار دولت سیزدهم تاکید کرد: همکاری دستگاه‌ها راستای این مصوبه و وظایف کاری کمیته از درجه اهمیت بالایی برخوردار است و استانداران و فرمانداران مناطق مرزی در این راستا نقش بارزی دارند.

وی همچنین در ادامه جلسه امروز افزود: برای ایجاد اشتغال پایدار، تعامل‌های دوجانبه با کشورهای همسایه در دستور کار است و این فعالیت‌ها منجر به ایجاد فرصت‌های شغلی در نقاط مرزی خواهد شد.

کد خبر: 58431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =