تاکید مدیرعامل شستا بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی گفت: این شرکت سهم بالایی در تولیدات کشور دارد، بودجه این شرکت ٢٢۵ همت (هزار میلیارد تومان) بوده که بر اساس آمارها شاهد تحقق ۹۱ درصدی و رشد ۴٢ درصدی هستیم.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از شستارسانه، «ابراهیم بازیان» مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی روز دوشنبه در رویداد هم‌افزایی و همکاری شستا و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهور با بیان اینکه امروز توجه به اقتصاد دانش بنیان رویکرد پدافند غیرعامل و و نقش بازدارندگی اقتصادی دارد، گفت: در این راستا مجموعه شرکت‌ها خود را در خط مقدم جهاد می‌دانند. یکی از آنها شرکت شستا است که با تمرکز در حوزه کسب و کارها در دو بخش عمده اقتصادی از جمله تولید و خدمات فعال است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی افزود: این شرکت در بخش تولید بیش از ۸۰ درصد و در خدمات ٢٠ درصد فعالیت دارد، ١۵٣ شرکت فعال کنترلی و ۱۰۰ شرکت غیر مدیریتی در عرصه اقتصاد کشور با درآمد ۸٠ درصد ریالی و ٢٠ درصد ارزی، در ۱۱ درصد سهم بازار سرمایه حضور جدی دارد.

وی ادامه داد: شستا ظرفیت تولید ٣٠ محصول و بیش از ۲۰ محصول استراتژیک را دارد و در ۱۷ صنعت این شرکت فعال است و سهم ۴ درصدی صادرات و یک درصد تولید ناخالص ملی را داراست.

بازیان با بیان اینکه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی ٩ هلدینگ دارد گفت: این هلدینگ‌ها در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند و سهم بالایی از ۱۰ تا ٧٠ درصد در تولیدات کشور دارد. بودجه این شرکت ٢٢۵ همت بوده که بر اساس آمارها شاهد تحقق ۹۱ درصدی و رشد ۴٢ درصدی هستیم.

وی با اشاره به برنامه‌های تحولی و راهبردی این شرکت اضافه کرد: هدف این شرکت تحول خدمات به بازنشستگان و بیمه شدگان است که راهبرد نوآوری توسعه اقتصاد دانش‌بنیان را سرلوحه خود قرار داده است.

بازیان افزود: در این راستا اقداماتی از جمله نوآوری در کسب و کارها، چابکی مدیران و نوآوری در سرمایه گذاری‌ها و هوشمندسازی را مورد اهتمام قرار داده است تا منجر به کاهش هزینه‌ها، و ورود به بازارهای جدید، بهبود سطح نخبگانی و کاهش وابستگی ارزی در سطح بنگاه‌ها شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی تاکید کرد: این شرکت باید در پیمایش راهبرد و رویکرد خدمات دانش‌بنیان سهم خود را در تولید ناخالص ملی، افزایش اشتغال شرکت‌ها و افزایش صادرات و بالا بردن هزینه تحقیق و توسعه را در برنامه خود قرار دهد.

وی با اشاره به امضای توافق نامه این شرکت با معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: با این توافق‌نامه به بنیان ارزشمند دانش‌بنیانی در اقتصاد کلان کشور کمک خواهیم کرد.

بازیان افزود: با رونمایی از مرکز رادیناس، اطلاع از قراردادهای مختلف بین شرکت‌ها و هلدینگ‌ها با موضوع اقتصاد دانش بنیان در تحول اقتصاد کشور قدم برمی‌داریم.

وی با تاکید به موضوع اقتصاد دانش بنیان گفت: امروز موضوع اقتصاد و توجه به پیشران‌های اقتصاد یکی از ضروری‌ترین مساله کشور است باید آنهایی که در صف جهاد اقتصاد هستند این موضوعات را در برنامه‌ریزی‌ها مورد توجه قرار دهند.

وی افزود: امسال رهبر معظم انقلاب نام سال را «تولید، دانش بنیان و اشتغال افرین» نامگذاری کردند یک سال همت مضاعف در بخش‌های اقتصاد کشور به این موضوع صورت گرفت.

وی تاکید کرد: تولید ستون فقرات کشور است که در یک گام دانش بنیانی و در گام دوم اشتغالزایی را مورد هدف قرار می‌دهد. رهبر معظم انقلاب اسلامی موضوع اقتصاد مقاومتی را مورد تاکید قرار دادند در فرازی می‌فرماید اقتصاد دانش بنیان ستون فقرات اقتصاد مقاومتی است به طور قاطع می‌گویم رشد اقتصاد در توجه به اقتصاد دانش‌بنیان است.

وی اضافه کرد: در سیاست‌های ابلاغی و برنامه‌ها توسعه و در فرامین اخیر رهبری به بحث رشد و سرمایه گذاری تاکید شده است، رهبری در دیدار با مردم آذربایجان این مسأله را واکاوری کردند.

کد خبر: 58346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =