در شستا به دنبال تعالی مهارت‌آموزی هستیم

جلسه هم‌اندیشی مدیران شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی و سازمان فنی و حرفه‌ای کشور به میزبانی شستا برگزار شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از شستا رسانه، این جلسه با حضور ابراهیم بازیان، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا)، غلامحسین حسینی‌نیا رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، مدیران هلدینگ‌های تابعه شستا برگزار شد.

ابراهیم بازیان در این جلسه با اشاره به جایگاه مهارت در تحول‌سازمانی گفت: ما در تلاش هستم مهارت را به‌عنوان یک اصل اساسی دنبال کنیم و این برگرفته از راهبردهای تحولی در شستا است. پیام این جلسات برای مدیران هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه این است که باید نسبت به آموزش و مهارت بیش‌ از پیش توجه و تمرکز کنند.

وی افزود: ما در نظام جمهوری اسلامی ایران گاهی دچار غفلت می‌شویم، این جلسات تذکری است برای همه. مهارت‌آموزی و آموزش کارمندان و کارگران و حتی مدیران از نان شب هم واجب‌تر است. تحول بدون مهارت شدنی نیست. پیگیری این مهم بر همه مدیران تکلیف خواهد شد.

مدیرعامل شستا با اشاره به لزوم ایجاد فهم مشترک در تداوم برنامه‌های آموزشی و مهارتی تشریح کرد: در این راستا باید عزم مشترکی صورت پذیرد. باید یک پلن و برنامه عملیاتی ناظر به موضوع مهارت ایجاد شود. باید برای هر هلدینگ ناظر به حوزه فعالیت یک پیوست تحولی در حوزه مهارت برنامه‌ریزی شود.

وی با اشاره به آمادگی شستا در برگزاری مسابقه جایزه ملی مهارت‌آموزی اضافه کرد: در شستا به دنبال تعالی مهارت‌آموزی هستیم. شستا در این زمینه می‌تواند الگو باشد. ما در شستا و در قالب مسئولیت اجتماعی وظیفه داریم در ایجاد آموزش برای کارگران و حتی مجاوران و تمام اعضای خانواده آنها تلاش کنیم. حتی خانواده محترم کارکنان هم می‌تواند جامعه هدف مهارت‌آموزی در شستا باشد. جوان اگر مهارت داشته باشد ارزان‌فروشی نمی‌کند و با دستان خود شغل ایجاد می‌کند.

غلامحسین حسینی نیا رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در این جلسه با اشاره به ارزش و جایگاه مهارت در افزایش بهره‌وری در شرکت‌ها گفت: این آمادگی وجود دارد تا در زمینه‌های و حوزه‌های مختلف یک برنامه عملیاتی تداوم دار در موضوع مهارت با شستا اجرا شود. پیشنهاد داریم هلدینگ‌های ۹ گانه شستا، هرکدام در حوزه تخصصی خود یک آکادمی مهارت‌افزایی تشکیل دهند.

وی افزود: هر هلدینگ می‌تواند در این ساختار برنامه‌های آموزشی خود را تعریف کند و استانداردهای آن را ایجاد و با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای کشور ارزشیابی کند. آماده هستیم در هر شهری که اصل شرکت‌های تابعه شستا در آن حضور دارد، زیرساخت لازم را در اختیار قرار دهیم.

کد خبر: 57807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =