سهم ناچیز زنان از صندلی‌های مدیریتی شستا

مدیر عامل شستا گفت: ما ۱۵۰ تا ۱۶۰ شرکت در اختیار داریم و با شرکت‌های غیر مدیریتی نزدیک به ۸۰۰ هیات مدیره داریم که در سرجمع این رقم، ۱۰ مدیر زن هم وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار آتیه آنلاین، ابراهیم بازیان مدیر عامل شستا در نخستین آیین نکوداشت مقام زن و تجلیل از زنان کارگر گروه شستا که امروز در سالن اجتماعات گروه کشتیرانی برگزار شد، توجه به حضور زنان در حوزه‌های مختلف را تاکنون نادرست توصیف کرد و افزود: باید برای حضور موثر زنان در سطوح مختلف، برنامه‌ریزی شود.

وی با اشاره به حضور ناچیز زنان در سطوح مدیریتی، ادامه داد: حضور زنان در مجموعه شرکت‌های شستا بعضا به ۱۵ درصد پرسنل هم نمی‌رسد. این عدد کم است.

مدیرعامل شستا گفت: حضور زن در محیط اداری آرامش بخش و اطمینان بخش است. حضور زنان سلامت بخش بوده و کمتر پرونده تخلفی از سوی زنان گزارش شده که مسئله ارزشمندی است.

وی اضافه کرد: در حوزه‌های مالی خانم‌ها ریزبین بوده و مدیرتر هستند. باید این توانمندی‌ها را دید و برای آن برنامه‌ریزی کرد.

بازیان اظهار امیدواری کرد که این جلسه زمینه استفاده بیشتر از ظرفیت زنان را فراهم کند.

به گفته بازیان، ۱۵۰ تا ۱۶۰ شرکت در اختیار شستا قرار دارد که با شرکت‌های غیر مدیریتی نزدیک به ۸۰۰ هیات مدیره در این مجموعه وجود دارد اما سهم زنان از سرجمع این رقم، فقط ۱۰ مدیر است.

وی ادامه داد: در بسیاری از معاونت‌های این مجموعه اصلا خانم‌ها حضور ندارند در حالی که می‌توانند در بخش دارو، پتروشیمی و ... موثر باشند.

مدیرعامل شستا بیان کرد: در این مجموعه معدل حضور خانم‌ها در سطوح کارشناسی و بالاتر است. نقش‌دهی به زنان از ضرورت‌های گام دوم انقلاب است و یک راهبرد مبتنی بر تعالی و توانمندسازی منابع انسانی است. در این راهبرد حتما خانم‌ها مقدم هستند و باید برای آن برنامه‌ریزی کرد.

وی تاکید کرد: در پیوست اقتصادی ما باید خانم‌ها نقش آفرین باشند. گروه مرتبط با این مقوله را تشکیل داده‌ایم و به زودی جزئیات آن اعلام خواهد شد.

بازیان حضور زنان در تعاونی‌ها را موفق توصیف کرد و گفت: تعاونی‌هایی با مدیر زن موفق‌تر هستند. این تعاونی‌ها به لحاظ دقت نظر و پیگیری عملکرد مطلوبی دارند.

وی با اشاره به حضور و نقش‌آفرینی زنان در سطوح و حوزه‌های مختلف بیان کرد: امروز زنان موثر هستند. تصمیم ساز و تصمیم‌گیر بوده، اقدام می‌کنند و پیش می‌روند.

مدیر عامل شستا تاکید کرد: مشارکت بیشتر زنان در گرو مشارکت من و شماست؛ باید به سمت استفاده حداکثری از زنان پیش برویم.

وی با اشاره به اینکه «حق زنان» هم دادنی و هم گرفتنی است، یادآور شد: حق دادنی است به این معنا که اساسا انقلاب بر مبنای مشارکت همگان شکل گرفت. برای این مشارکت باید در فرآیند و روند این نظام برنامه‌ریزی شود.

مدیر عامل شستا افزود: توفیقات بسیار ارزشمندی در این حوزه داشتیم اما بی‌شک ناکامی‌هایی هم داشته‌ایم و در خیلی جاها سخنی برای گفتن درباره این مشارکت نداریم. هنوز فاصله ما از نقطه مطلوب در به‌کارگیری زنان قابل توجه است.

وی با اشاره به نقش زنان و همسران در جریان زندگی، بر ارائه رویکرد متناسب با این نقش تاکید کرد.

مقدسی گفت: نظام ما بدون حضور زنان و نقش موثر آنها کامل نمی‌شود و به نتیجه نمی‌رسد.

وی با تاکید بر فاصله گرفتن از نگاه ابزاری به زن، اضافه کرد: ما غرب‌ستیز هستیم زیرا غرب را در مواجه و مقابله با فرهنگ ایرانی و اسلامی خود می‌بینیم. اگر امروز مظاهر غرب در خانه، خانواده و محیط ما شکل می‌گیرد، این مسئله ناشی از بی‌توجهی و بی‌تفاوتی ماست.

بازیان اضافه کرد: انقلاب اسلامی زن را از انزوا خارج کرد. به زنان نقش و سهم داد و آنها را اثرگذار کرد. امروز بیش از نیمی از دانشگاه‌های ما را دانشجویان دختر تشکیل داده‌اند. به فرموده حضرت آقا، برای نظام افتخار است که عمده جوانان ما تحصیلکرده و نخبه هستند.

وی تجلیل امروز را به خاطر نقش و جایگاه زنان در عرصه فعالیت‌های شستا اعلام کرد و افزود: بیش از ۱۰ سال است که رهبری شعار سال را اقتصادی انتخاب کرده و مرتب تاکید می‌کنند که باید اقتصاد مسیر خود را درست تعیین کند.

مدیرعامل شستا ادامه داد: مقام معظم رهبری تاکید می‌کنند که مسئولان باید تولید و اقتصاد را دریابند. تولید امروز در دستان من و شماست. اگر شب و روز برنامه‌ریزی می‌کنیم، یعنی تولید را افزایش می‌دهیم و این به مفهوم کاهش بی‌توجهی و بی‌تفاوتی است.

وی یادآور شد: اراده تولید در دست من و شماست و اداره آن هم به نحوی در دستان ماست.

کد خبر: 57683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 9 =