روند بورس باز هم نزولی شد

 بورس تهران در معاملات روز یکشنبه «دوم بهمن» با کاهش بیش از ۴ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، برای دومین روز پیاپی بورس تهران بازهم روند نزولی را طی کرد، به طوریکه روز جاری نیز، شاخص کل بورس ۴ هزار و ۶۵۲ واحد کاهش یافت و در رقم یک میلیون و ۶۵۲ هزار واحد ایستاد. شاخص کل با معیار هم وزن هم ۲.۰۱۸ واحد نزول کرد و تا رقم ۵۱۹ هزار و ۹۳۸ واحد کاهش یافت.

این درحالیست امروز نمادهای توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیست به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و پالایش نفت تهران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

همچنین شاخص فرابورس هم امروز با ۲۵ واحد کاهش در رقم ۲۱ هزار و ۲۶۴ واحد ایستاد و نمادهای پویا زرکان آق دره و پتروشیمی زاگرس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و سرمایه‌گذاری صبا تامین نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

از سویی طی معاملات امروز بازار سرمایه، صندوق سرمایه گذاری قابل معامله، خودرو و ساخت قطعات و فلزات اساسی بیشترین ارزش معاملات و همچنین خودرو و ساخت قطعات، بانک‌ها و موسسات اعتباری و صندوق سرمایه گذاری قابل معامله، بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص دادند.

طی دو روز گذشته شاخص کل بورس بیش از ۳۵ هزار واحد افت داشته که این موضوع سهام‌داران را نسبت به ادامه‌دار بودن این روند اصلاحی نگران کرده است، اما نکته مهم در معاملات این دو روز حجم بالای ارزش معاملات بوده که ارزش آن در روز جاری نیز به بیش از ۸ هزار میلیارد تومان رسیده، این موضوع نشان دهنده آن است که هنوز نقدینگی از بازار سهام خارج نشده و این احتمال وجود دارد که حتی در هفته جاری روند بورس بار دیگر صعودی شود.

کد خبر: 57238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =